środa, 17 lutego 2016

Od podstaw 1#: Karta Postaci

Unknown


Rozpoczynając grę w Neverwinter wszystko może wydawać się pokręcone, szczególnie jeśli przykładowo ktoś nie miał styczności z grami mmo. Chciałabym stworzyć pewną serię, która mam nadzieję, że ułatwi początkującym graczom. Dzisiaj chciałabym omówić szczegółowo kartę postaci.

Bronie

>> Uroki na wzmocnienie broni
>> Bronie artefaktyczne

Każda postać posiada broń podstawową i dodatkową. Broń dodatkowa może nosić inną nazwę. Na przykład w przypadku GF jest to tarcza, a u CW talizman. To jednak nie jest istotne.
Bronie można podzielić na dwie kategorie - zwykłe i artefaktyczne. Zwykłe są różnej jakości. Część z nich posiada fioletowy slot w którym możemy zamieścić urok na wzmocnienie broni. Są to epickie uroki dające pasywne umiejętności. Ogółem posiadają przeważnie po jednym slocie nie licząc miejsca na wzmocnienie broni.
Z broniami artefaktycznymi jest inaczej. Te bronie można ulepszać za pomocą kamieni doskonalenia w sposób podobny jak w przypadku uroków. Za każdą rangę takich broni wzrastają statystyki.
Na poziomie maksymalnym czyli 60 (pomarańczowy) obie bronie odblokują dodatkowe sloty. Przy podstawowej będzie już ich w sumie 3, natomiast w dodatkowej będą to 2. Przy podstawowej broni drugi slot (na wzmocnienie broni) odblokuje się już na randze 15 (niebieski).
Bronie artefaktyczne posiadają jeszcze jedną zaletę. Każdej z broni można przypisać moc artefaktyczną. Broń podstawowa odkryje nam dodatkową pasywną umiejętność dla umiejętności nieograniczonych. 
Przy broni należy kliknąć na zarządzaj mocami artefaktów, a następnie na zamień cechę klasową. Aktywną możemy mieć tylko jedną. Do odblokowania cechy potrzebujemy 4 sześciany przemienne, które możemy kupić na Targowisku Cudów, Domu Aukcyjnym lub wydropić otwierając skrzynie ze skrytki New Life Lockbox - Grazilaxx's Artifact Pack. Każda cecha odblokowuje się losowo. Jeśli chcemy powrócić do starej, koszt wynosi 5.000 diamentów astralnych.


Broni dodatkowej możemy przypisać dwie cechy artefaktyczne. Zasada jest taka sama jak w przypadku podstawowej jeśli chodzi o przypisywanie cech. W tej broni możemy uruchomić umiejętność dla pasywnej cechy klasowej oraz wzrostu statystyk.


Bronie artefaktyczne można zdobyć na kilka sposobów. Wszystko zależy od tego co oczekujemy. Istnieją bronie, które zawierają dodatkowy bonus przy posiadaniu kompletu. Najszybszą metodą zyskamy żywiołacze bronie -  za wykonanie 70 lv postaci i do kompletu drugą broń otrzymamy po ukończeniu mapy Kręta Wyżyna. W dalszym stadium rozwoju postaci możemy skusić się o lepsze bronie np. z Epickiego Demogorgona lub wykonując heroiczne spotkania na wybranych mapach.




Set ( Głowa, Ramiona, Pancerz, Stopy)

Te części elementu do 70 lv podczas zdobywania doświadczenia wypadają bezpośrednio za zabicie mobków lub za wykonanie określonych zadań. Po osiągnięciu 70 lv możemy pokusić się o wyposażenie epickie. Między innymi podstawowe sety możemy zdobyć zbierając pieczęcie żywiołów lub pieczęcie protektora, które następnie możemy wymienić w Enklawie Protektora u Sprzedawcy Pieczęci. Pieczęcie żywiołów możemy zdobyć na epickich podziemiach oraz potyczkach, protektora natomiast na demogorgonie lub podziemiach, gdzie wymagany ranking wyposażenia to 2.000. Istnieją również sety ze Stronghold oraz Underdark, które za posiadanie części elementów można zyskać dodatkowy bonus.
Również istnieją sety PvP. Różnią się od PvE głównie statystykami. Sety PvP posiadają dodatkową statystykę - Wytrwałość PvP. Części można wykupić w Związku Ostrzy w Enklawie Protektora głównie za zdobytą chwałę z Dominacji, Stronghold Siege lub Gauntlgrym.

Każda z części setu posiada sloty na uroki. Głowa oraz ramiona posiadają sloty na przeładowane pole oraz miejsce użytkowe, stopy pod miejsce użytkowe, natomiast pancerz miejsce na obronę oraz miejsce na wzmocnienie pancerza, co da dodatkową pasywną umiejętność.

>> Runy oraz uroki - podstawowe informacje
>> Uroki w miejscu na wzmocnienie pancerza


Pierścienie

>> Underdark - spis wszystkich pierścieni

Pierścienie można zdobyć w podobny sposób jak w przypadku powyższych setów. Różnią się głównie tym, że są one dla każdej klasy postaci. Można wybrać to co się chce. Każdy pierścień może mieć inny rodzaj slotów. Istnieją z miejscem na obronę lub miejscem na atak. Są też specjalne pierścienie np. z Underdark, które przy randze 4 posiadają dwa sloty - z miejscem na atak i miejscem na obronę oraz przy 5 randze z dwoma miejscami na obronę lub atakiem. Zatem pierścienie dają nam ogromne pole popisu. Możemy przypisać wszystko (i to w dosłownym znaczeniu).

Pas oraz Szyja

>> Pasy artefaktyczne
>> Naszyjniki artefaktyczne
>> Wyposażenie artefaktyczne - rafinacja

Do 70 lv korzystamy ze zwykłych elementów, ale po uzyskaniu 70 warto zabrać się za wyposażenie artefaktyczne. Istnieją też od 60 lv, ale one nie opłacają się w żadnym stopniu. Ulepszamy je w taki sam sposób jak bronie atefaktyczne. Obie części po uzyskaniu maksymalnego poziomu przedmiotu otrzymują drugi slot.
Większość płaszczy artefaktycznych posiadają pasywną umiejętność, która zwiększa punkty akcji, natomiast pas gwarantuje nam uzyskanie określonych punktów atrybutów postaci. Istnieją też płaszcze co zamiast ładowania AP dodają punkty KP.
Wybór pasu oraz szyi jest bardzo ważne, ponieważ wiele z nich mogą zawierać bonus setu za posiadanie szyi, pasu oraz artefaktu. Należy zwrócić na to szczególną uwagę.
Obie części mogą nam wypaść na epickich kryptach, Tiamacie itp. Każda instancja zawiera jednak określony drop. Można sprawdzić to w kolekcjach pod ctrl + j.

Koszula oraz Spodnie

Te części ekwipunku dają jedynie statystyki. Koszula zawiera miejsce na atak, natomiast spodnie miejsce na obronę. Zdobędziemy je w profesjach. Dla każdej klasy postaci jest jednak przydzielona inna profesja.
Kaletnictwo - HR, TR, SW;
Krawiectwo - CW;
Wyrób Kolczug - DC, GWF;
Wyrób Zbroi Płytowych - OP, GF.

Są jeszcze koszulki i spodenki z Underdark za Ichory. Te części zawierają już bonus za posiadanie obu przedmiotów i zdecydowanie szybciej można je zdobyć np. wykonując demoniczne heroiki w Smoczej Studni lub na innej mapie. W profesjach potrzebujemy 4 fioletowe narzędzia, aby udało się zdobyć przedmiot wraz ze slotem i to też nie zawsze, ponieważ jest określona szansa. Plusem jest fakt, że są one nieprzypisane i można poprosić kolegę o wykonanie :).

Artefakty

>> Artefakty - rafinacja

Są to przedmioty, które ulepszamy w podobny sposób co inne części wyposażenia artefaktycznego. Różnicą jest fakt, że podbijamy pozycję do 140 (błękit). Wszystkie artefakty jakie mamy w posiadaniu oddają nam swoje statystyki, natomiast używać można jednego dodając go do slotu - główny artefakt. Wybierając słowo - użycie, mam na myśli użycie artefaktu jako dodatkowego skilla. Każdy artefakt ma osobliwą umiejętność, która może zadawać obrażenia, dawać buffy, debuffy w zależności od rodzaju.
Czas przeładowania artefaktu zależy od jego poziomu. Błękitny ładuje się przykładowo co minutę.
Część artefaktów wchodzą w skład setu - szyja + pas + artefakt na co warto zwrócić uwagę.

Artefakty można zdobyć w różnoraki sposób. Trzy z pewnością można zdobyć za darmo zanim osiągniemy 70 lv postaci:
- Na 20+ lv postaci otrzymując zadanie i je wykonując możemy zdobyć 1 z 3 artefaktów. Są to Wody Elahzad, Latarnia Objawienia lub Katalog Całych Krain Aurory;
- Na 60 lv postaci wykonujemy serię 9 zadań z Underdark, a po ukończeniu otrzymujemy Bruenor's Helm;
- Na 60 lv postaci istnieje możliwość wykonania Krypt Dziewięciu co skutkuje otrzymaniem artefaktu klasowego. Każda klasa postaci otrzyma inny artefakt.

Resztę artefaktów można zdobyć w wybranych epickich kryptach lub ze skrytek. Można również wykonać drugą postać i osiągnąć 60 lv. Wtedy udajemy się do Mistrza Nagród w Enklawie Protektora, gdzie uzyskamy artefakt klasowy od drugiej postaci.


Inne 


Liczba punktów wytrzymałości - innymi słowy jest to po prostu nasza żywotność. Jeżeli pasek się wyzeruje to nasza postać wówczas umiera.


Atrybuty - każda klasa ma określone inne statystyki i inne atrybuty główne. Punkty losujemy przy tworzeniu postaci podczas rzucania kostką. W późniejszym stadium zyskujemy podczas podnoszenia poziomu postaci co 10 lv oraz z pasów artefaktycznych.


Klasa Pancerza (KP) - zwiększa podstawową odporność na obrażenia.


Oba przyciski przełączają między ekwipunkiem postaci, a odzieniem. Odzienie nie jest w celu wzrostu statystyk tylko zmiany wyglądu postaci. Odzienie możemy zdobyć w kampaniach, eventach specjalnych lub za sztabki handlowe.

Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

2 komentarze:

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20