poniedziałek, 8 lutego 2016

Łotrzyk Oszust (TR) - build: Mistrz Infiltracji PVE

Unknown

Kilka słów na wstępie...

Postanowiłam dziś podzielić się moim własnym buildem na łotrzyka. Odkładałam to, ponieważ ciągle próbowałam coś zmienić w mojej postaci. Myślę, że z obecnym rozłożeniem osiągnięć i innych spraw nie będę zastanawiała się czy przetrenować łotrzyka raz jeszcze. Obecnie jestem z builda naprawdę zadowolona i nie mam podstaw, by cokolwiek tu zmieniać. Kto wie, może coś się zmieni w moich poglądach, gdy wyprowadzę TRa na end game. Cóż, czas pokaże :).

Łotrzyk jest moją pierwszą klasą postaci w Neverwinter. Nie zgłębiałam się jeszcze za bardzo w inne (poza GFem, który strasznie mi przypadł do gustu), nawet jeśli mam wyexpionych 5 postaci. Moja wiedza o innych klasach jest raczej ogólna. Całe moje skupienie było zawsze skierowane na łotrzyku po to by nie mieszać swojej wiedzy i wykreować sensowną postać.

Nie zliczę już ile razy przetrenowywałam łotra, a moja głowa niebawem pęknie od ilości zwykłego zastanawiania się co lepsze, a co gorsze :). Tak czy inaczej, każdy z was zrobi to po swojemu. Co gracz to inny build i inny sposób gry. Dla ludzi, którzy sami tworzą builda postaci i sami testują różne zależności wyrabiając przy tym świetną postać składam pokłony. Sprawdzaj, testuj, wyciągaj wnioski i bądź najlepszy!

Ogólne informacje

Głównymi atrybutami u łotrzyka są następujące statystyki: Zręczność (ZR) - jako główna; Siła (S), Charyzma (CH) - jako poboczne. Podczas wyboru rasy postaci należy zwrócić na to szczególną uwagę.
Moim zdaniem najlepszymi klasami dla łotrzyka byłyby te rasy: drow, półork, niziołek, ponieważ zawierają potrzebne atrybuty.

>> Klasy oraz rasy

Przy PVE jednak odrzucam niziołka, bo statystyki niziołka są pod obronę, a nie pod obrażenia. Ze względu na odbicie i odporność na obrażenia na efekty kontroli, myślę że nadaje się bardziej pod typowe PVP.
Półork byłby tak samo dobrym rozwiązaniem jak i drow. Półork daje 5% siły krytycznej, natomiast drow ma 5% szans na zmniejszenie obrony przeciwnika o 10% na 4 sekundy. Ja mimo wszystko upieram się na drowie, bo zmniejszenie odporności sprzyja dla całej drużyny, a nie tylko na obrażenia spowodowane przez jedną osobę. Na PVE współpraca jest najważniejsza. Nawet jeśli to są tylko 4 sekundy to ten debuff może wykonać wiele szkód.
Drow daje 2 pkt ZR oraz do wyboru albo 2 pkt CHA albo 2 pkt ROZ. Przy rzucie kostek wybieramy oczywiście Zręczność oraz Charyzmę. W tym miejscu Półork akurat ma przewagę, bo daje 2 pkt ZR oraz do wyboru albo 2 pkt KON albo 2 pkt S, dzięki czemu możemy przyznać punkty Zręczności i bardziej przydatnej Sile. 2 pkt to jednak nie jest stosunkowo dużo i Siła nie jest ważniejsza od Zręczności, dlatego będę w dalszym ciągu upierała się, że drow dla łotrzyka pod PVE byłby najlepszym rozwiązaniem.

[ A tak naprawdę to rozpoczynając grę wzięłam drowa ze względu na kwestie fabularne. Dla mnie to taki trochę role play. Dopiero później zorientowałam się, że pod względem statystyk udało mi się strzelić w 10 :) ]

Mimo wszystko nie czepiam się waszych wyborów. Możecie nawet krasnoludem jak wam się to podoba. To jest wasza osobista sprawa, a ja się nie mieszam :). Wyrażam jedynie powierzchowną opinię.

Prawidłowy rzut kostką u drowa
Prawidłowy rzut kostką u półorka

Atrybuty

Zręczność jest głównym atrybutem TRa i daje następujące statystyki:
- szansa na trafienie krytyczne,
- szansa na odbicie,
- odporność na obrażenia AoE.
Siła daje natomiast:
- regeneracja wytrzymałości,
- premia do obrażeń,
- odporność na obrażenia DoT.
Charyzma z kolei:
- szansa na odbicie,
- premia do statystyk towarzysza,
- obrażenia przewagi.

Swoją uwagę skupiłam na Zręczności oraz Sile. ZR samo w sobie jest głównym atrybutem. Siłę wybrałam tak naprawdę ze względu na zwiększenie obrażeń. Charyzma w rzeczywistości nie ma nic ciekawego do zaoferowania. Obrażenia przewagi mogą być interesujące, ale myślę, że nie dałoby takich rezultatów co obrażenia z siły, które działają przez cały czas.




Osiągnięcia

Wszystkie punkty starałam się rozdawać tak, aby skutkiem był jak największy DPS. Przy rozkładaniu punktów heroizmu pominęłam rzeczy związane z niewidką. Nie jest to potrzebne, bo to wydłuża czas trwania niewidki tylko poza walką. W samej walce włączona niewidka działa wyłącznie na użycie jednego skilla. Na PVE wydłużanie niewidki poza walką uważam za absurdalne.


stary
Update - 01-03-2016

Ostatnio naniosłam kilka poprawek do mojego buildu, dlatego też ten powyższy opis usunę. Co w nowym zamieniłam?
W punktach heroizmu zrezygnowałam z trafienia krytycznego. 3% to nie wiele, a dzięki towarzyszowi jestem w stanie wyciągnąć sporą ilość kryta. W zamian dałam na maks skill, który podwyższa AP z przewagi bojowej oraz poprawiłam regenerację wydolności.

Drugą sprawę jaką zmieniłam to Zrodzony z Cienia przeniosłam na Ostatnie Chwile. W Zrodzonym podbijana jest moc do 100% tylko na jednym uderzeniu, natomiast w Ostatnich Chwilach bonus działa cały czas, oczywiście pod warunkiem, że mob ma poniżej 40% życia lub 70% (jeśli jest się w niewidce).

nowy


Łaski

Sharandar
Krąg Grozy
Dolina Lodowego Wichru
Underdark (ostatnią łaskę rozdam w Abyssal Stikes)
Tyrania Smoków (ostatnią łaskę rozdam w Smoczą Furię)

Statystyki oraz wybór ekwipunku

Bronie

Według mnie najlepszymi broniami są te z Underdark. Podczas walki praktycznie cały czas mamy nałożone staki Bloodlust, dzięki któremu otrzymujemy około 3840 mocy. To jest mimo wszystko bardzo duża wartość. Set wybieramy obowiązkowo od Lostmatha (naszyjnik ze skarbu Lostmatha, złoty pas mocy, powalający róg Lostmatha), mamy dodatkowe obrażenia podczas trafienia krytycznego.

Koszula i spodnie

Koszula i spodnie pochodzą od profesji - Kaletnictwo. Z Underdark nie mają jakiegoś szczególnego potencjału. Można się uzdrowić o jakąś wartość, ale przepraszam... TR to DPS czy nie DPS? Wybierając koszulę i spodnie z profesji otrzymamy 380 mocy, krytyka oraz przebicia pancerza. Z Underdark jeśli chodzi o zwykłe statystyki dostaniemy tylko 189 ozdrowienia i 189 mocy.
Moi drodzy, uzdrawianie z koszuli i spodni przyniesie nie wielkie efekty. O niebo lepszym rozwiązaniem jest inwestycja w kradzież życia (opiszę ten system pod sam koniec).

Pierścienie

Pierścienie jak najbardziej będę wymieniała, ale dopiero wtedy kiedy wówczas uda mi się je zdobyć w Prophecy of Madness. Zdecydowałam się na te z profesji, ponieważ dają dwa sloty + ozdrowienie.
Potencjał mają następujące pierścienie:
Ring of Brutality + 5: Co 30 s otrzymujesz 4.000 mocy na 8 s.
Ring of Rising Power + 5: 115 mocy na 4 sekundy, efekt stakuje się do 10x
Ring of Rising Precision + 5: 115 krytyka na 4 sekundy, efekt stakuje się do 10x.

W praktyce 2 i 3 pierścień mają praktycznie cały czas nałożone staki. Nie dajemy oczywiście dwóch tych samych pierścieni, ponieważ nie zestakują się. Muszą niestety być dwa inne. Przy +5 otrzymują 2 sloty pod atak, przy +4 od niedawna są również 2 sloty, ale jeden jest pod atak, a drugi pod obronę. Nie wymieniam na +4, bo nie ma już po prostu sensu posiadając adamantytowe. Nie podlega również dyskusji mój wybór, bo osobiście wybiorę oba pod moc. Moje argumenty podam dopiero przy towarzyszach.

Artefakty

Powalający Róg Lostmatha potrzebny jest ze względu na set, który powinniśmy posiadać. Inne jakie polecam to Koło Żywiołów, Latarnia Objawienia oraz Pieczęć Kontrolera.

Latarnię otrzymałam za darmo podczas expienia postaci. Wybór był jedyny słuszny, bo daje atak krytyczny, przebicie pancerza oraz premię do przewagi bojowej. Samo użycie również jest bardzo przydatne szczególnie na bossach. Na 6 sekund zmniejsza obrażenia o 16% (na błękicie). Jest to z pewnością doskonały debuff.

Koło żywiołów wybrałam nie ze względu na statystyki jakie daje, ale ze względu na jego właściwości podczas użycia. Śmiało mogę stwierdzić, że każdy DPS powinien posiadać ten artefakt, bo biorąc ogień otrzymujemy premię do 30% obrażeń na 28 sekund (na błękicie). Jest to potężna wartość na bardzo długi czas. Kolejnym argumentem jest fakt, że z 3 pozostałych żywiołów mogą skorzystać inni gracze. Przydatna jest również ziemia, która daje tymczasowe punkty wytrzymałości. Zdecydowanie sprawdza się np. na Demogorgonie.

Pieczęć Kontrolera wybrałam ze względu na statystyki, bo daje i moc i krytyka, wartości najbardziej pożądane. Samo użycie również jest ciekawe, bo odpycha napastników na chwilę ich ogłuszając.

Moje artefakty są na bardzo niskim koszcie. Latarnia => za darmo z zadania, Pieczęć Kontrolera => wykonanie postaci Manipulującego Czarodzieja (CW) na poziom 60, jedynie róg jest drogą sprawą jeśli nie ma się szczęścia w Epickim Leżu Lostmatha. Koło żywiołów jest za niską cenę na domu aukcyjnym (chociaż mi 3 razy wypadł ze skrytki...).
Cenowo jest naprawdę mało, a potrafią te artefakty bardzo wiele i dają oczywiście solidne statystyki.

Set

Mam na myśli głowę, pancerz, ramiona oraz stopy. Wybrałam set z Underdark, który następnie przerobiłam w lodowej kuźni. Statystyki po prostu z tego setu najbardziej mi odpowiadały. Chciałam zwiększyć swoje ozdrowienie, co według mnie jest bardzo ważne u TRa. Zauważyliście z pewnością, że czas oczekiwania na użycie wielu skillów jest koszmarnie długi. Chciałam również zmniejszyć przebicie pancerza, ponieważ przebicie mam z gildyjnej łaski oraz wielu innych przedmiotów.

Uroki

W miejscu na wzmocnienie broni posiadam obecnie Urok Migbłystalny. Dla krytycznych postaci ten urok jest najlepszym rozwiązaniem, bo wzmacnia siłę krytyczną.
W miejscu na wzmocnienie pancerza na PVE polecam Urok Duszy.

Jeżeli chodzi o uroki w miejsce na atak, obecnie mam je nieco przemieszane. Moim celem jest zamieścić w większej mierze Uroki Świetliste (moc) oraz Brutalne (moc + kryt). Ze zbliżającym się end game Lazurowe Uroki (kryt) po prostu tracą na swoim znaczeniu, bo inne wartości sprawią, że ten kryt po prostu się zwiększa i z czasem powinno się z niego rezygnować. W zamian znacznie lepiej podbijać moc.

Uroki pod obronę to zdecydowanie przynajmniej w większości zalecam Srebrzyste (odbicie), natomiast w mniejszej mierze Mroczne (kradzież życia). Można również pokusić się o nowe uroki jakie niedawno miały swoją premierę (Vicious = kradzież życia + odbicie) i to jest właśnie mój cel gdy ukończę wykonywanie uroków pod atak. Nie warto całkowicie rezygnować z odbicia, bo wówczas nasza postać będzie za jednym zamachem jakiegokolwiek bossa po prostu ginąć.

Przeładowane pole - to są miejsca na tymczasowe uroki np. glify, które wypadają z Lostmatha. Ja osobiście wkładam tam z lodowej kuźni pod moc i pod kryta. Dwóch tych samych nie wolno dawać, bo się nie stakują. Mój wybór jest prosty, działają 8 godzin, a nie 2 godziny jak w przypadku glifów.

W miejscu użytkowym na początek warto wkładać Uroki Smoczego Skarbu. Dzięki nim kamienie doskonalenia same będą wpadać do plecaka podczas walki. Z czasem można je zdejmować, aby dodawać np. Mroczne (ruch), ale można również mieć je nawet na end game. Po co? Ano, przedmioty jakie wypadają są przypisane do konta i można rozwijać kolejną postać :).


Na poniższym screenie moje statystyki są pełnym wynikiem wyłącznie mojego ekwipunku. Główny cel, a więc ozdrowienie zostało osiągnięte. Odczułam po tym naprawdę sporą różnicę, gdy moje skille ładują się o około 20% szybciej. Przebicie pancerza nie jest zbyt duże i nie mam zamiaru podnosić tej statystyki, bo działa to tylko do 60%.


Towarzysze

Główny

Na początku korzystałam z Iouna, ale obecnie uważam, że nie jest to dobre rozwiązanie w późniejszym stadium rozwoju postaci. Jako główny najlepszy towarzysz jest Zhentarimski Czarnoksiężnik. Podczas wykonania run i po użyciu tego towarzysza naprawdę doznałam szoku. Wszystko odbywa się za sprawą kamieni runicznych spajania. Najlepiej stakuje się zestawienie rangi 12, 11 oraz 10. 10 wkładamy w miejsce pod obronę. Ioun na pomarańczu da nam 115% statystyk, zhentarim natomiast da nam w tym układzie 240%. Na 3 stakach daje niezłe wrażenie, ale niekiedy spajaki mogą zestakować się do 6 razy co da piorunujące efekty. Ekwipunek jaki pozostanie to te które dają moc, krytyka oraz przebicie. Wcześniej wspominałam na temat zmniejszania kryta w ekwipunku postaci oraz o kradzieży życia. Ten towarzysz jest właśnie odpowiedzią na mój cel. W miejscu na obronę umieszczam kradzież życia, dzięki czemu po ich ulepszeniu na rangę 12 można stać się prawie nieśmiertelnym podczas walki. Tak samo atak krytyczny będzie mógł się w przyszłości podnieść nawet do 100%.
Zhentarim jest rozwiązaniem na prawidłowy balans wybranych wartości. Można swobodnie w ekwipunku postaci rezygnować z wiele właściwości.
Zhentarim również potrafi aggrować większość mobów oraz bossów. TR ma bardzo niskie aggro, stąd z łatwością przeciwnicy skupiają uwagę na towarzyszu. Nawet jak zginie to staki spajania nie znikną. Trzeba też uważać, by nasz towarzysz gdzieś w tyle się nie zgubił. Wtedy trzeba go zdjąć i założyć na nowo.



Pozostałe

Osobiście jestem trochę łakoma na krytyka, dlatego obowiązkiem moim było zaopatrzyć się w Erynie Beliala oraz Tańczące Ostrze. Erynia daje 10% siły krytycznej natomiast Ostrze 5%. Pozostałe dwa towarzysze w jakie można się zaopatrzyć to w zasadzie... jest ich cała gama. Najlepszym z nich mimo wszystko jest Archont Powietrza, który daje 5% premii do obrażeń. Drugim jaki można wybrać to Archont Ognia, który daje 7% do obrażeń, gdy przeciwnik ma połowę życia, dodatkowo 1% otrzymujemy za posiadanie dwóch archontów. Ogień nie jest mimo wszystko nadzwyczajny. Ja posiadam zestawienie takie jakie wymieniałam, ale wciąż główkuję się nad tym, które towarzysze byłyby najlepsze. Potencjał ma np. Mistrz Oblężenia (Siege Master), który daje 4% premii do obrażeń i 8% premii w stronghold. Potencjał ma również Kamień Mocy Martwego Slaada - 12% szans na zatrucie celu, efekt stakuje sie 4x.
Ostatnio powstała moda na Owlbeara, który sprawia, że wszystkie ataki z mocy spotkaniowej, które nie są atakami krytycznymi są zwiększone o 50% obrażeń. Słyszałam już niektórych, którzy chcą rezygnować z kryta na rzecz tego towarzysza. Łotrzyk jest jednak typowo krytyczną postacią. Widzimy to i w skillach, widzimy to i w osiągnięciach. Rezygnowanie z krytyka na łotrzyku jest jak zabieranie psu kości. Teoretycznie można założyć tego towarzysza, ale tylko po to, aby uzupełnić braki w tych atakach, które nie były krytyczne.

[Wartości jakie wymieniłam są oczywiście na fioletowej jakości]

Nimor Imphraezl@finduilasf

Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

23 komentarze:

  1. Świetny poradnik, przyda mi sie na moje Łotra. Swietna robote robisz oby tak dalej :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie za miłe słowa. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Witam serdecznie! Krytyki raczej nie bedzie ;P Bardzo dobry poradnik, bardzo dużo dzięki niemu sie dowiedziałem! Jakis czas temu osiągnąłem 70 lvl i buduje postac własnie dzięki informacjom zawartym w blogu. Posiadasz obszerną wiedzę i chcetnie zapytałbym w grze o rady na temat Łotrzyka ;) Pozdrawiam i wszem i wobec POLECAM!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :). Myślę, że to nie koniec moich wypocin odnośnie łotrzyka, bo wciąż go poznaje i wciąż mnie nowe odkrycia zaskakują :). Ostatnio miałam mniej czasu by aktualizować bloga, ale niebawem zabieram się do roboty. I jak najbardziej czekam bezpośrednio w grze na wiadomości :). Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  3. A propo Łotra. Jak poradzic sobie z obrona? Aktualnie mam 2.5k obrony
    Moc 7.5k
    Kryt 5.5k
    Zadnej kampanie oprocz shandar nie moge zrobic. Jakies rady, sugestie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. A możesz cos napisac o skillach do pvp i pve?

    OdpowiedzUsuń
  5. a mam pytanko czy mogła byś wkleić scr z umiejetnościami ? jak masz jakie skile rozbudowane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Link z zaznaczonymi najważniejszymi:
      http://imgur.com/a/1MNil

      Usuń
  6. a zdarzyło Ci się, że po zapełnieniu paska doświadczenia nie przyznało Ci punktu mocy? na 70lvlu oczywiście.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, wiele razy. Najgorsze nagrody to księgi doświadczenia :))

      Usuń
  7. Już myślałem, że znowu mi się coś zepsuło. Dziękuję i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pytanie blog dalej jest rozwijany ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam wiele czasu niestety, ale staram się ile mogę :)

      Usuń
  9. Przydało by się tu dołożyć drzewka łaski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nowy post będzie, bo ten powyższy został napisany 8 lutego.... to prawie rok :).

      Usuń
    2. Może i trochę mineło ale jest lepszy niż nie jeden teraźniejszy.

      Usuń
    3. Dziękuję, miło słyszeć :). Myślę, że po weekendzie nadrobię, bo weekend w całości pracujący niestety. Sama zła jestem na siebie, że mała częstotliwość dodawania postów tu jest, ale no siła wyższa :(

      Usuń
  10. A jak coś dasz nowy poradnik czy ten przerobisz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj dodałam nowy post ap ropo łotrzyka. Zajrzyj na stronę główną

      Usuń
  11. A co myślisz o kierunku szepczace ostrze?

    OdpowiedzUsuń
  12. Konkretny poradnik,nie tylko dla średnio zaawansowanych graczy ale też dla nowych.
    Gratuluje i życzę chęci oraz czasu do tworzenia nowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobry poradnik , a poradziłbyś mi jak dalej grać bo nwm czy idę w dobrym kierunku

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam takie pytanie...
    Czy w aktualnym patchu na marzec 2019 dalej opłaca się stackować spajaki? r10 11 i 12?

    OdpowiedzUsuń

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20