wtorek, 27 października 2015
Klasy oraz rasy
Neverwinter zapewnia szereg klas oraz ras. Dobre połączenie obu wartości sprzyja podczas walk. Rasy posiadają specjalne umiejętności jakie należy odpowiednio dopasować do danej klasy. Odpowiednie dopasowanie wzmacnia naszą postać, dlatego trzeba na to zwrócić szczególną uwagę.
Rasy
Istnieją 3 rasy, które są płatnymi rasami. Płatność odbywa się w sklepie zen.
- Renegat z Menzoberranzan - kupujemy pakiet o nazwie Pakiet Bohatera Północy,
- Księżycowy Elf - kupujemy pakiet o nazwie Pakiet Rycerza Feerii,
- Drakon - kupujemy pakiet o nazwie Legendarny Zestaw Drakona lub Pakiet zmiany rasy Drakonów.
- Drakon metalicznego pochodzenia - możliwość wylosowania w Smoczej Skrytce.
Półork
Cechy rasowe
Gniewny atak - Siła trafienia krytycznego - 5% więcej niż u innych ras. Dzięki temu zadajesz więcej obrażeń, wykonując trafienie krytyczne.
Wartości atrybutów - 2 pkt Zręczności oraz do wyboru 2 pkt Siły lub 2 pkt Kondycji.
Szybka Szarża - Kiedy stajesz do walki, na 3 sekundy zdobywasz 10% premii do atrybutu prędkość biegu. Ten efekt może wystąpić tylko raz na 20 sekund.
Człowiek
Cechy rasowe
Uniwersalna obrona - Twoja obrona jest o 3% większa niż u innych ras.
Wartości atrybutów - +2 do dowolnej wartości.
Heroiczny wysiłek - Na poziomie 10, 15, i 30 zdobywasz dodatkowy punkt za dowolne osiągnięcie.
Krasnolud
Cechy rasowe
Czas podjąć wyzwanie - Otrzymujesz 20% premii do odporności na efekty: Powal i wciśnij.
Wartości atrybutów - 2 pkt Kondycji oraz do wyboru 2 pkt Siły lub 2 pkt Rozsądku.
Rzuć: żelazny rozsądek - Masz o 10% zwiększoną odporność na obrażenia na następujące efekty: obrażenia w czasie. .
Drow (mroczny elf)
Cechy rasowe
Mroczny ogień - Atakując wroga, masz 5% szans na użycie mrocznego ognia przez 4 sekundy. Efekt ten zmniejsza atrybut obrona o 10% .
Wartości atrybutów - 2 pkt Zręczności oraz do wyboru 2 pkt Charyzmy lub 2 pkt Rozsądku.
Trans - Dwukrotnie szybciej powracasz do zdrowia przy ogniskach.
Renegat z Menzoberranzan (mroczny elf)
Cechy rasowe
Feeryczny ogień - Atakując wroga, masz 5% szans na użycie feerycznego ognia przez 4 sekundy. Efekt ten zmniejsza atrybuty moc i obrona o 6%.
Wartości atrybutów - 2 pkt Zręczności oraz do wyboru 2 pkt Charyzmy lub 2 pkt Rozsądku.
Trans - Dwukrotnie szybciej powracasz do zdrowia przy ogniskach.
Leśny elf
Cechy rasowe
Elfia celność - trafienie krytyczne - 1% więcej niż u innych ras.
Wartości atrybutów - 2 pkt Zręczności oraz do wyboru 2 pkt Inteligencji lub 2 pkt Rozsądku.
Dziki krok - Masz 10% na efekty, które powodują spowolnienie ruchu.
Księżycowy elf
Cechy rasowe
Żądza wędrówki - Przyrost punktów akcji oraz przyrost punktów wytrzymałości o 1% więcej niż u innych ras.
Wartości atrybutów - 2 pkt Inteligencji oraz do wyboru 2 pkt Zręczności lub 2 pkt Charyzmy.
Odporność księżycowego elfa - Zwiększenie odporności na efekty kontroli tłumu o 10%.
Słoneczny elf
Cechy rasowe
Wewnętrzny spokój - Przyrost punktów akcji 2% więcej niż u innych ras.
Wartości atrybutów - 2 pkt Inteligencji oraz do wyboru 2 pkt Zręczności lub 2 pkt Charyzmy.
Gracja słonecznego elfa - 10% premii do odporności na efekty kontroli.
Półelf
Cechy rasowe
Początkujący - 1 dodatkowy punkt do nieklasowych wartości atrybutów. Premia jest automatycznie przyznawana na podstawie twojej klasy postaci.
Wartości atrybutów - 2 pkt Kondycji oraz do wyboru 2 pkt Charyzmy lub 2 pkt Rozsądku.
Dryg do sukcesów - Szansa na odbicie, siła trafienia krytycznego oraz dodatkowe złoto są o 1% większe niż u innych ras.
Niziołek
Cechy rasowe
Szybka reakcja - 3% premii do atrybutu szansa na odbicie.
Wartości atrybutów - 2 pkt Zręczności oraz do wyboru 2 pkt Charyzmy lub 2 pkt Kondycji.
Śmiały - 10% premii do odporności na efekty kontroli.
Diablę
Cechy rasowe
Krwawe łowy - Zadajesz dodatkowe 5% celom, które mają mniej niż 50% zdrowia.
Wartości atrybutów - 2 pkt Charyzmy lub do wyboru 2 pkt Inteligencji lub Kondycji.
Piekielny gniew - otrzymując obrażenia masz 10% szans na użycie piekielnego gniewu przez 5 sekund. Efekt ten zmniejsza atrybut celu moc o 5%.
Drakon
Cechy rasowe
Smocze dziedzictwo - wszystko uzdrawia cię o 5% lepiej.
Wartości atrybutów - dodaje 2 pkt do wszystkich wskaźników.
Furia drakona - Twoje moc i trafienie krytyczne są o 3% większe niż u innych ras.
Drakon metalicznego pochodzenia
Cechy klasowe
Metaliczny rodowód - odzyskujesz o 3% więcej zdrowia dzięki wszystkim zaklęciom i umiejętnościom. Maks. liczba pkt wytrzymałości - o 3% więcej niż u innych ras.
Wartości atrybutów - dodaje 2 pkt do wszystkich wskaźników.
Furia drakona - Twoje moc i trafienie krytyczne są o 3% większe niż u innych ras.
Klasy
Klasa to podstawowa definicja tego co może zrobić postać w Neverwinter. Określa jakie role w walce będzie odgrywać i jakimi umiejętnościami dysponować.
Klasy opierają się na różnych źródłach mocy: tajemnych (magicznych), bożych (moc od bóstwa), wojennych (własna sprawność fizyczna) lub pierwotnych (moc od duchów przyrody).
Każda klasa ma określoną rolę główną i drugorzędną. W zależności od klasy postać/gracz może wybrać jedną z czterech podstawowych ról:
Obrońca (Tank) - Potrafią oznaczać cele i chronić resztę drużyny. Ściągają na siebie wszystkie obrażenia jakie mogą zadać wrogowie.
Liderzy (Healer, leczący) - Są to uzdrowiciele, którzy dają również buffy i debuffy. Ich moce wspierają drużynę. Zmniejszają zadawane obrażenia i zapobiegają kolejnym.
Kontroler - Kontroluje pole bitwy lub bezpośrednie cele. Ich zadaniem jest zmniejszenie zagrożenia jakie wywołują wrogowie. Potrafią ich ogłuszać i zatrzymywać.
Napastnik (DPS) - Zadaje bardzo wysokie obrażenia. Specjalizuje się w usuwaniu zagrożeń wykonując przy tym jak najwięcej szkód najszybciej jak to tylko możliwe.
Gracz może również podejmować decyzję jaką wybierze później ścieżkę kształcenia własnej postaci. Każda klasa posiada dwa rodzaje ścieżki. Pierwsza podstawowa, gdzie określamy dla każdej inne umiejętności i inne osiągnięcia oraz druga ścieżka na której skupiamy konkretne osiągnięcia i konkretne cele postaci.
Kolorem różowym zaznaczony jest podstawowy atrybut, natomiast kolorem niebieskim zaznaczone są pozostałe umiejętności.
Łotrzyk oszust (TR)
DPS / Kontroler
Podstawowe atrybuty
Zręczność
Charyzma
Siła
Oddany Kapłan (DC)
Lider / Kontroler
Podstawowe atrybuty
Rozsądek
Charyzma
Siła
Manipulujący czarodziej (CW)
Kontroler / DPS
Podstawowe atrybuty
Inteligencja
Charyzma
Rozsądek
Łowca strzelec (HR)
DPS / Kontroler
Podstawowe atrybuty
Zręczność
Rozsądek
Siła
Czarnoksiężnik Plagi (SW)
DPS / Lider
Podstawowe atrybuty
Charyzma
Kondycja
Inteligencja
Zaprzysiężony Paladyn (OP)
Obrońca / Lider
Podstawowe atrybuty
Kondycja
Charyzma
Rozsądek
Specjalista Broni Dwuręcznej (GWF)
DPS / Obrońca
Podstawowe atrybuty
Siła
Kondycja
Zręczność
Zbrojny Strażnik (GF)
Obrońca / Kontroler
Podstawowe atrybuty
Kondycja
Siła
Zręczność
Dobór rasy pod klasę
Jest to tylko ogólny dobór, gdzie umiejętności są dopasowane do atrybutów:
Półork - GWF, TR
Człowiek - OP, GF
Drow & Renegat z Menzoberranzan - TR, HR
Leśny elf - HR
Księżycowy elf - CW
Słoneczny elf - DC
Półelf - DC, OP
Niziołek - TR
Diablę - SW, CW
Drakon & Drakon metalicznego pochodzenia - każda klasa
To jaką klasą i postacią będziesz grać, zależy wyłącznie od Ciebie.
Unknown / Autor
Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 komentarze:
Prześlij komentarz