środa, 15 lutego 2017

Łowca Strzelec (HR) - Tropiciel PVE by Roslana

Unknown

Cieszę się, że w moją pracę na blogu zaangażowali się inni :). Dzisiaj przesyłam materiały od Roslany. Bardzo dziękuję za poświęcony czas na napisanie poniższego postu.

Pozdrawiam,
Nimor



Kilka słów o tej postaci, która, moim zdaniem, jest najtrudniejsza dla początkujących graczy, ale też może przynieść najwięcej radości i zadowolenia, a także "poczucia dobrze spełnionego obowiązku" w grze zespołowej. Nie mam żadnego doświadczenia w budowaniu postaci pod PVP, podane przeze mnie rozwiązania dotyczą tylko PVE. Muszę nadmienić, że moim "sensei" jest Sume, od niego pochodzi też wiele wiadomości, które przyjąłem "na słowo", bez weryfikacji.

Rasa i atrybuty

Ze swojej strony polecam drakona ze względu za atrybuty - dodaje 2 pkt. do wszystkich wskaźników oraz 3% większa moc i trafienie krytyczne. Wada - koszt wyrażony w ZEN, USD czy tam w innych PLN. Wersja ekonomiczna - leśny elf - dodaje po 2 zręczności i rozsądku. Dodatkowy atut elfa - +1% szansy na trafienie krytyczne.

Ścieżka

Ścieżka - obojętnie. Ja wybrałem Tropiciel, ale i Strażnik Burzy jest porównywalny.

Budowanie statystyk



Pamiętajmy o przeznaczeniu naszej postaci - nie służy jako doskonały "support", niespecjalnie też nadaje się do walki solo. Nie oczekujmy też, że "wymiecie jednym uderzeniem wszystkie "addsy" (te takie małe mobki) jak GWF czy TR. Główne zadanie to niszczenie bossów przy jednoczesnym ułatwianiu pracy innym poprzez kontrolę mobów. Największą siłą HR są DOT-y (obrażenia w czasie), a najwięcej zniszczenia zadają miażdżące korzenie wywoływane przez kilka skilli (ale o tym później). Stąd budowanie statystyk - max moc i kryt przy jednocześnie dużej kradzieży życia (lifesteal - dążyć należy do min 20%).
Budując statystyki należy pamiętać o towarzyszach i ich wpływie na naszą postać, należy także brać pod uwagę zestaw EQ do którego dążymy.

Uroki

Uroki dobieramy tak, aby mieć maksymalną ilość mocy i trafienia krytycznego w miejscach na ofensywne,  przy zachowaniu balansu dotyczącego zdolności do przetrwania we wrogim środowisku w defensywnych slotach. Stąd najbardziej popularny jest Brutalny w ofensywnych, a Mroczny w defensywnych. Należy pamiętać, że łowca strzelec nie służy do walki w zwarciu i przyjmowania na siebie miażdżących uderzeń, niemniej jednak trochę odporności na obrażenia by się przydało. Stąd nie będzie błędem włożenie uroku czarnego lodu, lazurowego, czy też innych w slot defensywny, w celu uzupełnienia statystyk.
Nadmieniam, że ze względu na styl (bądź jego brak XD) mojego grania i wynikające stąd unikanie przyjmowania obrażeń, w rozbudowie postaci całkowicie pominąłem problem odbicia. Istnieje jednak możliwość stworzenia takiej kombinacji.

Artefakty

Ja używam koło żywiołów jako główne ze względu na bonus do obrażeń. Pozostałe włożone sa w celu uzupełnienia statystyk (u mnie latarnia objawienia i pieczęć kontrolera). Ostatni, z którym zresztą mam duży problem, to Orcus.

Ekwipunek

EQ - jak najlepsze. Oczywiście najlepiej pierścienie z 2x slotem na atak (pomarańczowe). Polecam ring of rising power i ring of rising precission +5. Osobiście mi jeszcze nie wypadły - używam + 4. W broni najlepiej kamień Dread Enchantment- używamy praktycznie tylko mocy spotkaniowych. Problem jest z setem, jak pisałem wcześniej. Używam Orcusa, jednocześnie zastanawiając się nad zmianą zestawu i włożeniem liny zręczności - dostaję 4 pkt zręczności i zamiast orcus wand coś innego z lepszymi statystykami. Po wykonaniu testów stwierdziłem, że wyniki dmg są bardzo podobne, z lekkim wskazaniem na Orcusa. Jednak ACT wskazuje, że z Orcura mam tylko ok 3% całkowitych obrażeń, przy korzeniach w granicach 40-50%...

Osiągnięcia

Tutaj można trochę pokombinować, zależnie od stylu gracza i tego, czy często gramy solo, jakich skilli najczęściej używamy itp. Wydając punkty heroizmu całkowicie pominąłem odbicie, nie włożyłem też nic w punkty akcji. Można zastanowić sie nad wydolnością, ale moja jest wystarczająca :). Punkty chwały wydajmy najlepiej tak, jak pokazano. W poprzednim module stosowałem hybrydę (3 górne od lewej ze ścieżki combat w celu uzyskania dużej siły trafienia krytycznego w zamian za redukcję jego szansy), ale teraz lepsze efekty przynosi typowy Traper. Jeśli komuś tak lepiej, to zamiast 5-ciu pkt wydanych na Chyżość, można je włożyć w gotowość. Dzisiaj jednak należy raczej szybko biegać :/.



Łaski

Tu ponownie "ładujemy" wszystko w zdolności ofensywne, nie ma więc potrzeby rozpisywania się na ten temat.

Towarzysze

Tutaj jest problem. Oczywiście - standardowy zestaw to 2 x archont (ognia + powietrza), siege master, erynia i coś jeszcze. Mi towarzyszy trzeci archont, na razie będzie, dopóki nie wydropię lub kupię czegoś lepszego. Niektórzy używają Tańczące ostrze, Paranoid delussion i innych. Zdarza mi się nawet użyć sowę w celu zmniejszenia zagrożenia, ale to w sytuacjach, gdy tank nie generuje go wystarczająco, a ja jestem jedynym znaczącym DPS-em, więc moja porażka jest równa porażce drużyny. Należy tylko zwrócić uwagę na błąd w tłumaczeniu przy archoncie ziemi - napisano, że obrażenia są większe o 6% przeciwko potworom, które mają 100 % sił. Powinno być, gdy ja mam 100 % hp, a że ja mam ciągle jego max ilość, to mam ten bonus. Należy także zaznaczyć, że te dodatkowe 0,5 % za każdego aktywnego archona nie działa (źródło - Sume).
Do aktywnego towarzysza wkładamy oczywiście kamienie spajania i eq jakie potrzebuje. Stąd tak dużo jest archontów ognia, gdyż wyposażając go w 2 pierścienie możemy uzyskać naprawdę niezły efekt. Propozycja - należy włożyć ring of brutality (najlepiej +5,  jak ktoś ma). Drugiego nie ma sensu. Dlaczego? Bo ten czas bonusu od pierścienia jest zależny od drugiego i się nie stakują tak dobrze jakby się chciało. Zresztą - za 2 tygodnie maja one w ogóle nie działać - wtedy albo złote z MSVA albo z gateway - obecnie praktycznie niedostępne. Mój zestaw: ring of brutality, talizman oddanego mściciela i pierścień lojalnego mściciela. Kamienie - brutalny oraz mroczny urok.


Mounty

Trochę drogi interes, ale duży efekt w zamian.
Dobierałem je tak, aby uzyskać maksymalne bonusy do obrażeń. Stąd bonusy z insygniów: Cavarly's Warning (ale na to trzeba mounta 140 aby działało), Magistrate's Patience, Protector's Camaraderie, Assassin's Covenant. Dodatkowo, jako piąty, włożyłem Gladiator's Gule - jak pisałem wcześniej, trzeba szybko biegać xD. Oczywiście, insygnia dobrane tak, aby mieć jak najwięcej mocy, wpływu towarzyszy i trafienia krytycznego. Szukamy tego tu: Spis bonusów u wierzchowców.

Walka

Tutaj generalnie wszyscy używają tych samych skilli:  Strzał długiego kroku, dusząca strzała i seria strzał.
Trochę inaczej sprawa wygląda z "pasywkami". Do tej pory (poprzednie moduły) najlepiej działała kombinacja aspekt węża i postać stada, jednak już się pozmieniało. W tej chwili chyba najlepiej jest użyć w miejsce postać stada - aspekt jastrzębia. Dlaczego? Bo działa. Buffuje dmg o 18 % na maksymalnym zasięgu (zmniejsza się im jest bliżej), ale też bufuje efekt wywołany przez te skille - miażdżące korzenie, które są głównym czynnikiem wpływającym na zadawane obrażenia (przetestuj przy pomocy ACT). Bufuje wszystkie używane skille dystansowe, Należy jednak zwrócić uwagę, że seria strzał jest ciągle zbugowana - kryt nie zadziała jeśli jesteśmy w odległości większej niż ok 60'. Odległość tą należy sobie ustalić empirycznie.
Wniosek - im dalej stoimy, ty, większe obrażenia z broni dystansowej i wywołanymi przez nią efektami korzeni - buff od 0 do 18%, co jest bardzo dużym bonusem.

Zwróćmy uwagę na prędkość odnawiania się (cooldown) skilli. Przy wskazanym buildzie czas mamy znacznie skrócony, można jednak zrobić jeszcze więcej. Jak? używając skilli nieograniczonych - tych w zwarciu. Są 3, z których pomocą których szybciej odświeżymy sobie dystansowe. Dodatkowo, nie potrzebujemy nawet celu, żeby to wykonać. Osobiście używam nagłe uderzenie, ale poza nim działają jeszcze wycelowane uderzenie i oczyszczenie terenu (Clear the ground). Sprawdź - użyj dystansowego zwracając uwagę na cooldown, przełącz na walkę w zwarciu i machnij kilka razy sztyletami w powietrzu, przełącz na dystans i zobacz o ile zmniejszył się cooldown. Naprawdę działa!

Cechy klasowe w broni - w podstawowej używam przymierze myśliwych/ostrożny atak - z braku lepszych. W offhand - postać węża i wpływ towarzysza. Zastanawiałem się nad przewagą bojową, ale chyba lepiej towarzysza, ze względu na jego ogromne buffy. Inna wyglądają mocno zachęcająco, ale, niestety, nie działają. Dotyczy to nie tylko trapera - Burza 2 ostrzy nie współdziała z korzeniami, działa jedynie z Stalowa Bryza, Oczyszczenie terenu i rozrost roślin. Można to używać ale jedynie do eliminacji Addsów. Inne niedziałające: Aspekt samotnego wilka, postać stada (działa, ale nie z 4 rangą), okrutne ozdrowienie, burza ostrzy. Można zastanowić sie nad użyciem zemsta poszukiwacza, należy jednak pamiętać, że nie działa to dla melee, a nie jest ciekawie zachodzić na dystans od tyłu, zwłaszcza przy agro xD.

Podsumowując:

Spotkaniowe - Strzał dalekiego kroku, dusząca strzała, seria strzał
Nieograniczone - nagłe uderzenie i ostrożny atak
Pasywki - aspekt węża i jastrzębia
Bonus w broni głównej - przymierze myśliwych/ostrożny atak
Bonus w broni dodatkowej -  postać węża i wpływ towarzysza.

Rotacja

"Tu leży pies pogrzebany". Należy zwrócić uwagę na buffy. Bufując się strzałem dalekiego kroku i postacią jastrzębia, dodając do tego postać węża, można uzyskać niezłe efekty. Dodajmy do tego zmniejszanie cooldownu.  Stąd taka dziwna rotacja. Nie rozpisując się zanadto - jak coś, to będziemy wyjaśniać co i jak, a nawet dlaczego - podam moją, najczęściej stosowaną rotację:
Strzał dalekiego kroku - TAB - 2x nagłe uderzenie (w celu zbufowania - postać węża) - TAB - dusząca strzała -  2x TAB - seria strzał - TAB - wstrząsający strzał - rozrost roślin lub krwawiąca rana (ta druga na bossy) - stalowa bryza - rozrost roślin jeśli wcześniej była krwawiąca rana, jak nie, to kilka razy nagłe uderzenie aby zbufować aspekt węża na łuku. Taka rotacja wymaga dużo ćwiczenia i szybkości. Pamiętajmy, że czas buffa od strzału dalekiego kroku trwa tylko 4 ", a krwawiąca rana lub rozrost roślin musi być wywołane w czasie jego trwania.
W sytuacji, gdy mamy wielu bufujących graczy, a tylko my jesteśmy jedynym poważnym dps, można rozważyć zamianę strzału dalekiego kroku lub seria strzał na inny. To samo przy żółwiu na FBI. Osobiście, najczęściej zamieniam strzał dalekiego kroku na deszcz strzał, lub talizman cierni na żółwiu, czasem, przy słabych mobach, na spowalniający strzał.
Na bossach ważne jest , aby najmocniejszy skill był zawsze zbuffowany przez strzał dalekiego kroku.


Na koniec chcę zaznaczyć, że kilku graczy osiąga wyniki znacznie przekraczające moje możliwości. Jednym z nich jest FeliCity, który używa tych samych skilli, a jednak niejednokrotnie dubluje mnie podczas MSVA czy FBI.
Jednak ten build i styl gry pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych wyników i bycie w czołówce, najczęściej na 1 lub 2 miejscu.


Dobrej zabawy i oczekuję konstruktywnej krytyki - może razem jakoś uda się poprawić.
Roslana@ruslana24

Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

8 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież na wstępie napisał Roslana, że wiadomości są zaczerpnięte od Sume

      Usuń
  2. nie żeby coś ale splątana lina daje więcej niż orkus ale k

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy14 maja, 2017

    Nie wiem jaka jest data napisania buildu, ale pierscienie z underdarku juz dawno nie dzialają na towarzyszu

    OdpowiedzUsuń
  4. "Zresztą - za 2 tygodnie maja one w ogóle nie działać - wtedy albo złote z MSVA albo z gateway - obecnie praktycznie niedostępne." uwaznie czytac prosze :))

    OdpowiedzUsuń
  5. A co jeśli wezmę półorka zamiast elfa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już jest Twoja wola jaką rasą będziesz grać :)

      Usuń
  6. pytanko,ile dawać w tego kryta?ile się da ? czy jest jakaś rozsądna granica?

    OdpowiedzUsuń

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20