niedziela, 7 sierpnia 2016

Od podstaw 4#: Expienie postaci

Unknown

Expienie postaci od zera do maksymalnego poziomu jest niczym innym jak samouczkiem. Początkujący gracz może mieć wiele trudności z tym związanych. Stały bywalec gry zna już sposoby na szybkie zdobywanie doświadczenia.

Osobom, które tworzą swoje pierwsze postacie mogę powiedzieć jedno: nie spieszcie się, bo nie warto :). Tworzenie pierwszej postaci jest ważne, bo w tym momencie poznajemy grę oraz jej system. Poznajemy klasę jaką wybraliśmy, mechanizm działania skillów i wiele wiele innych.

Zdaję sobie z tego sprawę, że wielu graczy chciałoby mieć już postać na maksymalnym poziomie, bo tak naprawdę dopiero wtedy rozpoczyna się prawdziwa gra. Chodzenie na dungi, ubieranie postaci, wszelkie ulepszenia itp. Trzeba jednak pamiętać o tym, że expienie kolejnej postaci nie będzie już takie emocjonujące. Jak to się mówi... pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Uwierzcie mi, że nie skończycie w tej grze na jednej postaci :).

Praktycznie od początku będziecie kierowani po wyznaczonej ścieżce zadania.


Najważniejsze zadania

Większość najważniejszych zadań pojawi się automatycznie w liście pod 'U', gdzie bezpośrednio stamtąd przyjmiemy. Niektóre otrzymamy od Sierżanta Knoxa i część bezpośrednio na wybranych mapach.

4 lv  - Czarnystaw - Wykonując tą mapę, będziemy mogli zrobić zadanie na plecak z 20 miejscami (Chlebak Poszukiwacza Przygód).

8 lv (?) - The Seer (Sierżant Knox w Enklawie Protektora) - Zadanie zaprowadzi nas do Sybelli. W tym miejscu będzie można wykonać plecak z 12 miejscami. Zaczynamy od Podwieża, gdzie zbieramy orby z ziemi lub zabijając mobki. Po ukończeniu wykonujemy zadania w oknie kampanii co 15 minut. Ostatnie okienko odblokujemy wykonując ostatnie zadanie w Ruinach Blackdaggera. Orb jaki mamy w plecaku, należy umieścić w slocie użytkowym 4, 5 lub 6. Zadanie nie polega na zabijaniu mobków, tylko wyszukiwaniu kulek. Orb podświetla nam miejsca i wyszukuje przedmioty do zadania.
Sybella to również sklepikarz. Kupujemy za walutę Symbol of Savras, którą zdobywamy podczas ukończenia map w oknie kampanii. Nie polecam kupować artefaktu (Globe of the Third Eye), ponieważ można go ulepszyć maksymalnie do fioletowej jakości. Najciekawszym przedmiotem jest żeton przetrenowania. Polecam jednak użyć go dopiero na 70 lv postaci, kiedy jest już się pewnym na 100% co chce się zmienić. Plusem jest fakt, że żeton jest przypisany do konta, wobec tego można przenosić go dowolnie na inną postać. Minus - na jednej postaci można pobrać tylko raz.



11 lv - Inwokacja (Sierżant Knox w Enklawie Protektora) - Za modlitwy otrzymujemy diamenty, płomienne i niebiańskie monety oraz dodatkowy exp. Monety można wymieniać na nagrody.

21 lv - Fakty o Artefakcie (Sierżant Knox w Enklawie Protektora) - Po ukończeniu tego zadania otrzymamy 1 z 3 artefaktów:
- Wody Elah'zad (ozdrowienie, obrona, regeneracja)
- Latarnia Objawienia (trafienie krytyczne, przebicie pancerza, premia do przewagi bojowej)
- Katalog Całych Krain Aurory (odbicie, ruch, zdobywane złoto).

Wybór artefaktu jest bardzo ważny, ponieważ to będzie istotne na end game. Wiele osób, które podjęły niesłuszną decyzję musieli wymienić artefakt. Latarnia jest typowym artefaktem dla dpsa, ponieważ zawiera w sobie najważniejsze statystyki. Mogę nawet śmiało powiedzieć, że jest najlepszym artefaktem. Oprócz samych statystyk ma bardzo ciekawą ma funkcję po użyciu - zwiększenie obrażeń przyjmowanych o 16% przez przeciwnika (przy błękicie). Wody Elah'zad jest przeznaczone bardziej dla klas supportowych - kapłana, strażnika, paladyna. Przy tych klasach ważne jest ozdrowienie (zmniejszenie czasu oczekiwania na skillach) oraz obrona.
Katalog ma bardzo słabe statystyki, które niestety do niczego się nie przydadzą. Przywoływanie sprzedawcy? Czy to takie ważne? Oczywiście, że nie :).

23 lv - Cmentarz Neverdeath - Ostatnie zadania na tej mapie otworzą nam możliwość wykonywania kampanii Tyrania Smoków i dodatkowo możemy otrzymać plecak z 12 miejscami (Zestaw Poszukiwacza Przygód). Obowiązkowo wykonujemy wszystkie zadania tak, aby nie pominąć żadnego.


Kilka wskazówek

Podziemia

Pod 'K' możemy zapisać się na podziemia. Są to dungeony 3 osobowe. Za jedno przejście możemy otrzymać 5 tys diamentów. Dziennie nagradzane są dwa podziemia. Warto więc już od 12 lv postaci chodzić na instancje. Po pierwsze, zorientujemy się jak mniej więcej wyglądają podziemia, bo na 70 głównie na tym opiera się gra. Po drugie, możemy zarobić parę diamentów. Wystarczy pójść dwa razy na podziemia (10 tys diamentów) i dwa razy na potyczkę (około 5 tys diamentów).

W potyczkach skrzynie na końcu instancji są darmowe, natomiast na podziemiach potrzebny jest klucz do podziemi. Raz dziennie można odebrać jeden darmowy klucz u Klucznika Podziemi w Enklawie Protektora.


Pamiętajcie o tym, aby po podziemiach opuszczać kolejkę pod 'K' - leave queue group. Jest to ważne, jeśli kolejkujemy pełną grupę na private. Przy public nie ma takiego obowiązku, ponieważ nie powstała grupa.

Ze skrzyń otrzymujemy również Seal of the Adventures, które wymienimy u Adventurer Seal Trade w Enklawie Protektora. Możemy kupić ekwipunek dla swojego poziomu, uroki rangi 5 oraz diamenty. Myślę, że uroki są najbardziej opłacalną rzeczą. Można je założyć lub sprzedać.

Ekwipunek

Nie trzeba martwić się specjalnie ekwipunkiem. Zakładamy to co otrzymamy z zadań, podziemi lub tego co wypadnie nam z zabijania mobków. Zwracamy głównie uwagę na statystyki. Do 70 nie ma potrzeby ładowania w przebicie pancerza, kryta czy ozdrowienie (jeśli chodzi o atak). Są to tak małe wartości, że nie zauważymy ich w ogóle. Najważniejszą statystyką będzie dla nas moc. Nie patrzymy również na kolor ekwipunku, bo to nie ma żadnego znaczenia. Jedyne na co możemy dodatkowo zwrócić uwagę to od jakiego poziomu jest dany przedmiot. Nie będziemy nosić pierścionka z 10 lv skoro mamy 50 lv :).

Po jakimś czasie będą nam wpadać przedmioty ze slotami na uroki. Warto zakładać od razu minimum 5 lv. W miejscu na atak - świetliste uroki pod moc, w miejscu na obronę - lazurowe pod obronę lub świetliste pod punkty życia. Należy również obowiązkowo w miejscach użytkowych zainstalować lazurowe uroki, ponieważ zwiększą one procentowy bonus expa. Dopiero po osiągnięciu 70 lv postaci zastanowimy się jakie docelowe uroki włożyć w nowy ekwipunek.

Jeżeli chodzimy na podziemia i mamy dodatkowe diamenty, możemy skusić się o kupno uroków 7 lv. Na tym wiele nie stracimy, a przydadzą się również na początki 70 lv. Później można je oczywiście odsprzedać :).

Gildia

Warto już wcześniej zastanowić się nad dołączeniem do gildii. Jest bardzo wiele polskich gildii, gdzie można pograć z rodakami, którzy przeważnie służą pomocą i radą.
Gildia to również Stronghold, czyli szereg korzyści dla członków. W zależności od poziomu Stronghold w wielu gildiach tworzone są budynki pod łaski, które mogą z pewnością pomóc naszej nowej postaci. Zawsze to dodatkowe statystyki.
Być może nie w każdej gildii, ale często spotykane jest, że gracze w Stronghold robią event na zabijanie smoków. Nasz 20 lv może nie da rady zbliżyć się do smoka, ale warto mimo wszystko zbierać nagrody i mieć swój mały udział w rozbudowie Stronghold. Ze smoków wypadają fangi (składnik do wykonania setu ze Stronghold), pieczęcie żywiołów (set za pieczęcie), vouchery (wpłaca się wyłącznie do skrzyni Stronghold) itd. Co tu dużo mówić... Zorientujcie się dokładnie o co chodzi ze smokami bezpośrednio w gildii :).

W Stronghold jest również kilka zadań, które mogą dopomóc w przyroście expa. Jedno z nich to przejście wybranych podziemi. Przeważnie po ukończeniu może podnieść się poziom postaci. Zadanie bierzemy od kleryka.

Mam 60 lv, co dalej?

Elemental Evil

Po ukończeniu wszystkich podstawowych zadań należy udać się do NPC Arcydruida, który stoi pod wielkim drzewem w Enklawie Protektora. Otrzymamy kilka zadań do wykonania. Nagrodami są elementy ekwipunku, które warto od razu założyć. Po ukończeniu tych zadań, będziemy mogli rozpocząć wykonywać cztery mapy - Zalane Wybrzeże, Odzyskana Skała, Płonący Dół, Kręta Wyżyna. Na każdej mapie jest seria zadań, za które otrzymuje się sporo expa oraz elementy ekwipunku. Za ich ukończenie otrzymuje się łaski w kampanii Elemental Evil, a za ukończenie Krętej Wyżyny dodatkowo artefaktyczną broń 70 lv.

Underdark

Aby dostać się na mapę Mantol-Dertih, należy w pierwszej kolejności wykonać serię zadań. Wstępne otrzymamy od Sierżanta Knoxa, które zaprowadzi nas do innego NPC - Captaina Belgolda. Zadania składają się z 9 chapterów. Za ich ukończenie otrzymamy artefakt - Bruenor's Helm (obrona, kradzież życia, premia za otrzymywane leczenie). Po zakończeniu serii można udać się do Mantol-Derith w celu rozpoczęcia kampanii Maze Engine.

Krypta Dziewięciu

Zadanie otrzymujemy od Jarlaxle'a Baenre, który stoi na południu Enklawy Protektora (zaznaczone na mapie). Nagrodą jest klasowy artefakt, gdzie każda klasa otrzyma indywidualny. Można podejrzeć je w katalogu pod ctrl + j (Pieczęcie). Ukończenie zadania również skutkuje tym, że podczas expienia nowej postaci, ten konkretny artefakt będzie można odebrać na innej postaci od 4 lv u Mistrza Nagród.


Dostępne kampanie

Tyrania Smoków (26 lv)

Kampanię rozpoczynamy na Cmentarzu Neverdeath. Ostatnie zadania z tej mapy mają ścisły związek z Tyranią Smoków. Po ukończeniu ich na Cmentarzu, ścieżka nowego zadania zaprowadzi nas do Harfiarki Boward w Enklawie Protektora. Codziennie należy brać nowe zadania, między innymi do Wspólnej Sprawy. Tu akurat przyda się pomoc od innych graczy. Wspólna Sprawa daje strony wiedzy tajemnej, które są potrzebne do samych łask. Jeżeli chcecie pominąć to na obecną chwilę, warto przynajmniej bloki zaawansowane zrobić. Wspólna Sprawa jest niestety trudnym zadaniem do wykonania dla osób, które nie mają 70 lv. Ze strony twórców gry... trochę to niedopracowane ;).



Elemental Evil (60 lv)

[ Opisane w poprzednim rozdziale ]


Maze Engine

Kampania oferuje sporo expa, wobec tego warto ją robić od razu. Jeżeli sprawia ogromną trudność to należy poprosić kogoś o pomoc lub odłożyć to na później.
Na początku mamy 3 zadania (chaptery) zbliżone do tych z Underdark jakie wcześniej wykonywało się. Po ich ukończeniu otrzymujemy zadanie "wytyczne", które polega na tym, że należy zrobić kolejne 5 zadań przez 5 dni. Po zrobieniu są kolejne 3 chaptery, a następnie ponownie wytyczne zadanie na 10 dni itd. Każde z nich daje jednak odpowiednią ilość expa.


Sharandar (64 lv)

Od niedawna Sharandar można rozpocząć wcześniej. Do otworzenia mapy należy ukończyć zadanie Ruiny Starego Sharandar. Zadanie otrzymamy od Iliyashy Guidingstar w Enklawie Protektora.
Sharandar samo w sobie posiada 3 mapy. Na każdej z nich otrzymujemy inną walutę do wykonywania kampanii.


Kampanie mogą przynieść wiele trudności. Warto jednak próbować robić je samemu, ponieważ to nic innego jak samouczek. Poprzez ich trudność uczymy się unikania obrażeń, mechaniki skillów postaci, podejmowania szybkich decyzji itd. Pamiętam do dziś moje pierwsze dni z kampaniami u mojej pierwszej postaci :). Miliony kombinacji, aby jak najszybciej zabijać mobki. Dzięki temu nowe wyzwania nie były zaskoczeniem.

Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20