wtorek, 5 lipca 2016

Sposoby na zarobek

Unknown

Sposobów na zarobek jest w rzeczywistości mnóstwo w Neverwinter. Być może kiedyś było dużo łatwiej, ale trzeba przyzwyczaić się do aktualnej ekonomii naszej gry. Zmiany na pewno są bolesne w szczególności dla graczy, którzy są tu praktycznie od bety. Ja tego problemu nie mam, bo gram od początku 6 modułu, więc tych starych rarytasów nie widziałam nigdy i pewnie nigdy nie zobaczę.
W każdym razie należy się albo przyzwyczaić albo po prostu zmienić grę, bo nie sądzę, aby coś się zmieniło. Ale to już nie istotne!

Diamenty, skąd wziąć diamenty?
Szybki przelew to albo kupić zeny i zamienić na diamenty albo kupić diamenty na allegro. Ja tego nie polecam, bo co to za przyjemność z gry :). Poniżej wypiszę wszystko co mi przyjdzie do głowy i nie będzie to napisane w sposób chronologiczny.


1. Podziemia i potyczki oraz szlifowanie diamentów

To jest właściwie podstawowa forma zarobku. Każde podziemie/potyczka oferuje coś innego. Podstawą jednak jest kilka walut:
- pieczęcie żywiołów
- pieczęcie protektora
- ichory
Wszystkie 3 waluty mają limit 1200 sztuk. Należy więc pilnować się tego limitu, by później za darmo nie chodzić na dungi.

Co z tych walut mamy? 
Pieczęcie możemy wymieniać na ekwipunek u sprzedawcy pieczęci w enklawie protektora, a następnie szlifować z nich diamenty u handlarza złomu. Różne części ekwipunku wypadają również jako drop na dungach.
Z ichorami jest troszeczkę inaczej. Nie opłaca się wymieniać ekwipunku i szlifować diamenty, bardziej opłacalne myślę jest kupno koszulki lub spodni w sklepie Underdark. Koszt to 375 ichorów za sztukę, potem można na przykład wystawić ten przedmiot na domu aukcyjnym za 10k, 15k. Wszystko zależy od aktualnych cen na AH.

Pamiętajmy o tym, że dziennie możemy oszlifować tylko 36k diamentów. Początkujący gracz może tego nie wiedzieć (ale zaraz się dowie). Istnieje możliwość przenoszenia diamentów z jednej postaci na drugą postać. Jeśli posiadamy limit dziennego szlifu i dodatkowo jeszcze jedną postać lub więcej, wystarczy poprzenosić przedmioty poprzez bank lub pocztę i szlifować na drugiej postaci.
Diamenty przenosi się poprzez okienko kupna zen. W pierwszej kolejności wpisujemy cenę za sztukę. Najlepiej jeśli wpiszemy 100, ponieważ łatwiej jest później wygenerować sumę jaką chcemy przenieść. Po tym wpisujemy ilość zen, jako ta liczba diamentów do przeniesienia. Wystawiamy następnie wybraną kwotę. To co wystawiliśmy pojawi się w zakładce Oferty. Zostawiamy to i zmieniamy postać na której zbieramy diamenty. Wracamy do naszej zakładki Oferty i stamtąd anulujemy wszystkie zostawione oferty i jako ostatni krok wracamy do zakładki kup zen. Na samym dole widnieje bilans wymiany, gdzie możemy wypłacić naszą sumę.


Jeżeli jednak wymieniamy diamenty na realne zeny, musimy dostosować się do aktualnej ceny 1 zena za sztukę. W powyższym wypadku było 498 diamentów. Zeny powinniśmy dostać niezwłocznie. Jeśli oferty zen są puste, znaczy że będzie musieli czekać do kilku dni.

Na wybranych podziemiach istnieje szansa na zdobycie artefaktu. Każde podziemie oferuje inny artefakt. Na tą opcję nie ma co liczyć, ponieważ przy tym trzeba mieć naprawdę szczęście, bo szansa to zapewne 0,01%. Możecie spojrzeć w kolekcjach (ctrl+j) jakie artefakty wypadają z poszczególnych dungów. Nadzieja matką głupich, ale matka swoje dzieci kocha, więc mogę jedynie życzyć udanych dropów :).

Na potyczkach takich jak Prophecy of Madness lub Throne of The Dwarven Gods dodatkowo może wypaść książka np. Dwarven Spelunking o wdzięcznej cenie na AH około 100k.

Na Zamku Never zdarzają się nawet uroki rangi 8 a taki lazurowy to zarobek przedziału 50k+

2. Im więcej postaci tym lepiej

Rozpoczynając grę otrzymujemy za darmo dwa miejsca na postać. Warto już od razu zrobić sobie drugą postać. Z czasem jak już główną wyrobimy możemy pokusić się o zakup na dodatkowe miejsca. Im więcej posiadasz postaci tym lepiej. Poboczne postacie tzw. alty mogą przynieść również dodatkowy zarobek i przede wszystkim dodatkowe plecaki. To co jest przypisane do konta lub nieprzypisane w ogóle możemy sobie spokojnie zachomikować i oszczędzać miejsce na głównej postaci.

Ja mam obecnie 12 miejsc na postacie z czego mam jedynie jeden wolny slot.

Na co mi tyle postaci?

a) Inwokacja
Z modlitw otrzymujemy diamenty, a za pierwsze i ostatnie wpadają niebiańskie monety. Po uzbieraniu 11 sztuk wymieniamy na 1 z 3 skrzyń. Polecam osobiście Kufer Niebiańskiego Ekwipunku Artefaktycznego. Wypadają dwa przedmioty, które są przypisane do konta. Gdyby wypadły większe znaki, cóż... zawsze przydadzą się. Druga szansa to klejnot zjednoczenia. Mi w całej karierze NW wpadły tylko 3 klejnoty zjednoczenia z modlitw. Niska szansa, ale jeśli już się wylosuje to na pewno pomoże w zarobku (jeżeli scali się urok z klejnotu zjednoczenia to automatycznie urok staje się nieprzypisany). Nawet ochronki są dobrą nagrodą, patrząc na ich obecne ceny.


b) Profesje
Na każdej postaci można robić profesje niezależnie od tego jaki ma się poziom danej postaci. Fakt faktem im wyższy lv postaci tym więcej okienek.

c) Szlifowanie diamentów
Jeżeli dużo farmisz na dungach to możesz przenosić przedmioty na alty, aby tam oszlifować diamenty (opisane w 1 pkt).

d) Jako plecaki
Czekasz na podwójną rafinację i nie masz miejsca w plecaku? To nie problem, wysyłasz wszystko na alty. To samo z różnymi innymi przedmiotami, które chcesz odłożyć gdzieś na bok.

Nie trzeba wczuwać się zbyt mocno w expienie postaci, ponieważ samą modlitwą można wiele zdziałać. Nie mówię, by całą dobę siedzieć na grze :). Postać wystarczy minimum na 11 lv zrobić, aby móc przynajmniej modlić się. Ewentualnie czekać na event podwójnego expa i wtedy działać. Bo wiadomo, jeśli postać jest na 70 lv to wpływają dodatkowe pomysły na zarobek.

Jest jeszcze kilka innych haczyków, które można robić na altach, ale o tym w następnych punktach.

3. Profesje

Aktualnie jedynymi sensownymi profesjami z których faktycznie można zarobić to Przywództwo oraz Alchemia. Nie jest tak łatwo je wykonać. W alchemii należy robić eksperymenty, natomiast przywództwo samo w sobie powoli schodzi.


Na najwyższym poziomie alchemii można wykonywać agregaty żywiołów, niezidentyfikowane żywioły, nadzwyczajne flaszki wigoru, nadzwyczajne flaszki ochrony itd. Są to moim zdaniem najbardziej kosztowne przedmioty, które jak najbardziej nadają się na dobry zarobek. Do tego jednak potrzeba cierpliwości i wielu fioletowych alchemików, którzy skrócą czas wykonania przedmiotu.
Niezidentyfikowany żywioł bez żadnego środka tworzy się w sumie 10 dni, ale wkładając 4 alchemików można oczywiście skrócić ten czas do (prawdopodobnie) 5 dni.

W przywództwie wykonujemy głównie kamienie doskonalenia takie jak: kamienie taumaturgiczne, kamienie rezonujące, kamienie mocy, stabilności, wspólnoty itd. Wszystkie przedmioty są nieprzypisane. Staki zielonych kamieni to cena 100k w górę. Przy podwójnej rafinacji zapewne jeszcze więcej.

Przy tych dwóch profesjach myślę, że najlepiej jest zarobić. Do tego celu potrzebujemy jednak więcej niż jedną postać.

4. Smocza Studnia i smoki

Co godzinę o czasie xx:45 pojawia się 5 smoków na mapie. Gracze mają 10 minut na zabicie minimum jednego. W praktyce wygląda to w ten sposób, że wszyscy zbierają się pod jednym smokiem - przeważnie pod zielonym i po kolei zbijają wszystkie smoki na mapie od zielonego do czarnego. Wybór jest prosty, ponieważ między czarnym, a zielonym jest zbyt duża odległość. Niekiedy czas na zabicie 5 smoków przy dobrym składzie to 5 minut, wobec tego gracze zmieniają kanały, gdzie mogą kontynuować walkę.

Korzyści są wysokie. Wypadają monety ze smoczego skarbu, kamienie rezonujące, uroki, kufry smoczego skarbu, niekiedy paski artefaktyczne.

Gdyby tak robić smoki co godzinę i po 10 sztuk to można ładnie zarobić :).

5. Sharandar

I tutaj da się zarobić. Wykonując zadania zbieramy kamienie taumaturgiczne, które nie są przypisane. W tej chwili Cryptic obniżył poziom mobków, wobec tego zadania robi się bardzo szybko.

Wspominałam wcześniej, że inne postacie mogą przydać się również do innych rzeczy związanych z zarobkiem. To jest właśnie ta metoda. Jednak należy ona do wytrwałych.

Kolejny plus tej mapy to przejście Wieży Celadaine w 3 portalu Sharandar. Istnieją szanse na wydropienie towarzysza Migopsa lub broni, którą można oszlifować na diamenty. Nie wiele czasu potrzeba na zadanie, a może przynieść dobry drop.

U kupca z Sharandar można złote sierpy wymieniać na kosztowne mikstury heroizmu.


6. Krąg Grozy

Kiedyś tu się zarabiało bardzo dużo kiedy większe znaki mocy przekraczały 50k AD. Obecnie jest to mały zarobek, ale i tak warto przynajmniej raz dziennie wybrać się. Najważniejsze, aby mieć adamantytową rękawicę i przejść Iglicę, Fortecę lub Kuźnię (w zależności od dziennego zadania). Ze skrzynki na rękawice mogą wypadać nawet Superior Mark of Potency. We wtorki dodatkowo mogą wydropić większe znaki mocy, w środę większe znaki stabilności, w czwartek większe znaki wspólnoty, natomiast w weekendy wszystkie trzy.


Można jeszcze doszukać się bardzo wielu innych metod zarabiania. Myślę, że warto próbować wszystkich sposobów. Gdybyśmy korzystali ciągle z tego samego to z pewnością gra znudziłaby się w końcu :).


Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20