piątek, 6 maja 2016

Top Towarzysze dla DPSów

Unknown

Towarzysze są i mali i jednocześnie wielcy. Potrafią narobić sporo szumu podczas walki, a statystyki naszej postaci są potęgowane. W tym poście chciałabym przedstawić towarzyszy, którzy mają potencjał. Jedni jako towarzysze główni, inni jako towarzysze posiłkowi ze względu na ich aktywną premię. Poniżej przedstawiam moim zdaniem 10 najlepszych towarzyszy :)

10. Archont Ziemi


Tłumaczenie polskie w tym towarzyszu jest błędne. Realne jest następujące:
Premia aktywna: zwiększa zadawane obrażenia o 6%, jeżeli mamy pełne życie (fioletowa jakość).
To nie cel ma mieć pełne życie, tylko my. Ten towarzysz na pewno przydałby się w drużynach, gdzie nie otrzymujemy obrażeń np. z dobrym DC i tankiem. Podczas pełnego życia mamy premię przez cały czas. Świetnie sprawdza się w parze z Archontem Powietrza, bo dodaje jeszcze 1% dodatkowych obrażeń.

9. Archont Ognia


Premia aktywna: zwiększa o 7% zadawane obrażenia celom, które mają mniej niż połowę życia (fioletowa jakość).
W zasadzie to można go wymieniać z Archontem Ziemi. Jeśli nasza postać narażona jest na obrażenia to można zakładać Archonta Ognia. Jeśli zaś spodziewamy się ciągle pełnego życia to wówczas sprawdzić się może Archont Ziemi.

8. Tańczące Ostrze


Premia aktywna: 5% siły krytycznej.

7. Siege Master


Przy jakości fioletowej Mistrz Oblężenia daje 4% premii do obrażeń i 8% na mapie Stronghold. Idealny towarzysz jako premia aktywna.

6. Owlbear Cub


Nigdy nie miałam tego towarzysza, ale może mieć ogromny potencjał.
Premia aktywna: Moc spotkaniowa - jeżeli nie uda się wykonać trafienia krytycznego, zadajesz dodatkowe obrażenie w wysokości 50% twojej mocy.
Premia aktywna z pewnością sprawdzi się, ale jako towarzysz główny mam mieszane uczucie. Owlbear oddaje wszystkie swoje statystyki do postaci. Brzmi zachęcająco, ale maksymalnie może oddać w sumie 115% swoich statystyk przy jakości pomarańczowej. Tutaj kamienie spajania nie działają, oddają jedynie puste cyfry.
Inni towarzysze np. Migopies czy też Shadow Demon podczas nakładania 3 staków kamieni spajania, przy pomarańczowej jakości mogą oddać 255% swoich statystyk. Jest różnica prawda?

5. Zhentarimski Czarnoksiężnik


Towarzysz nadający się jako główny towarzysz i choć istnieją lepsi to mimo wszystko z Zhentarima można skorzystać. Kamienie spajania ładują się cały czas, ponieważ nie ma w ogóle czasu odnowienia na skille. Posiada jednak kilka minusów np. fakt, że niekiedy gubi się po drodze.

4. Migopies


Jeżeli Czarnoksiężnik i Shadow Demon nie przypadli do gustu to warto sprawdzić Migopsa. Ma ciekawą premię aktywną, ale również zachowanie podczas walki.
Premia aktywna: 5% do obrażeń z przewagi bojowej (jakość fioletowa).
Migopies ma krótki czas odnowienia na skille, wobec tego kamienie spajania ładują się bez problemu. Głównym plusem tego towarzysza jest fakt, że posiada bardzo silne aggro podczas walki. Kolejny plus to ciągła przewaga bojowa.
Osobiście jeszcze nie testowałam dokładnie tego towarzysza, ale wiele dobrego o nim słyszałam.

3. Erynie Beliala


Erynia przy fioletowej jakości daje aż 10% siły krytycznej. Jako towarzysz główny odradzam, ale jako towarzysz do premii aktywnej jak najbardziej.


2. Archont Powietrza


Ten towarzysz jest dobry ze względu na premię aktywną:
- zwiększa o 5% obrażenia celom, które nie mają pełnego życia, każdy dodatkowy archont zwiększa je o 0,5% (jakość fioletowa)
Nie nadaje się jako główny towarzysz, ponieważ nie ma krótkiego czasu na odnowienie skillów. Kamienie spajania wówczas słabo stakują się. Jeżeli chodzi o premię aktywną to według mnie jest najlepszym towarzyszem.


1. Shadow Demon


Wzmianki o nim napisałam w poście o łotrzyku. Jest to moim zdaniem najlepszy towarzysz główny.
Mogę opowiadać jedynie o jego zaletach:
- trzy sloty pod atak,
- brak czasu odnowienia na skill Szpon Cienia,
- Cios Cienia może zadać nawet ponad 100k obrażeń z krytyka,
- potrafi odbić wiele obrażeń oraz wyleczyć się z kradzieży życia (pod warunkiem, że wstawiamy mroczne uroki pod obronę w ekwipunku),
- towarzysz trzyma się zawsze blisko nas i nie gubi się.


Jeśli macie jakieś jeszcze propozycje, piszcie komentarze :). Nie ukrywam, że ułożenie top listy nie było łatwym zadaniem.

Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

22 komentarze:

  1. Anonimowy10 maja, 2016

    A co z Najemnikiem ? Na xbox one wielu graczy z nim biega

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... Który to jest dokładnie? Na pamięć wszystkich nie znam, a tego nie kojarzę w sumie :) chyba że masz na myśli Lekkostopego Złodzieja

      Usuń
    2. Biurokrata10 maja, 2016

      http://neverwinter.gamepedia.com/Mercenary_%28Companion%29

      Usuń
    3. Ach, ten.. koleżanka mi go ostatnio pokazywała, ale chyba nie da się już go normalnie zdobyć

      Usuń
    4. Anonimowy12 maja, 2016

      na xbox one jest do zdobycia w pakiecie

      Usuń
    5. Witam,widzę że masz spore doświadczenie w grze więc mam pytanie: Warto korzystać z kamienia loun?Czy wykorzystuje kamień spajania,dodaje wgl. jakieś statystyki?

      Usuń
  2. witam - gram na xbox one (oczywiście łotrzykiem ) zastanawiam się nad wymianą towarzysza tj. z najemnika (3 x atak) o którym była wzmianka na shadow demona. Jeśli masz możliwość przyjrzenia się najemnikowi bliżej i napisania opinii o nim to było by fajnie. Twoja wiedza w tym zakresie jest bezcenna i warto by było usłyszeć od Ciebie porównanie tych towarzyszy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, aktualnie nie mam jak nawet sprawdzić najemnika, ponieważ nie mam możliwości zdobycia go na PC :(.

      Nie mam pojęcia jak u X-Box, ale na PC naprawili kamienie spajania. W tej chwili widnieje tylko jedna ikonka na pasku buffów, nawet jeśli posiadamy 3 różnej rangi spajaki. Wobec tego trzeba wymaksować po prostu wszystkie. Nie ma już różnicy w cooldownie na skille u towarzysza, bo spajaki działają przez cały czas.

      Po tych zmianach szczerze mówiąc, można zainstalować sobie na dobrą sprawę obojętnie jakiego towarzysza. Powinnam w sumie swój post trochę poprawić (ostatnio mniej miałam czasu by tu zaglądać).
      Zaczęłam testować np. Tańczące Ostrze jako towarzysz główny i przyznam szczerze, że całkiem fajnie się sprawdza, ponieważ dzięki niemu mam często przewagę bojową i Demon zwolnił mi aktywne pole towarzysza. Demon ma słabą pasywkę, więc mogłam wymienić na coś ciekawszego.

      W tej chwili w zasadzie to powinno sprawdzić się przede wszystkim:
      - co dają skille towarzysza lub aktywna premia
      - jakie ma sloty towarzysz (dla dpsa 3 ofensywne)

      Wcześniej to zaglądało się jaki cooldown mają skille, bo od tego zależało jak nakładają się staki.

      Nie mówię, że teraz Shadow Demon jest marny, bo dalej ma wysoki potencjał, ze względu na przeżywalność i wysoki dps jak na towarzysza. Warto jednak sprawdzić takich zwykłych towarzyszy na których wcześniej w ogóle nie zwracało się uwagi :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Witam,widzę że masz spore doświadczenie w grze więc mam pytanie: Warto korzystać z kamienia loun?Czy wykorzystuje kamień spajania,dodaje wgl. jakieś statystyki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć,
    W tej chwili Ioun poszedł w odstawkę :). On daje tylko 100% swoich statystyk do postaci. Najlepsze są te "wolno biegające", gdzie instaluje się kamienie spajania. Spajaki przekładają 285% (za 3x 12 rangi) statystyk. Dla dpsów i dc pod leczenie najlepiej wybierać takie co mają 3 sloty pod atak, natomiast u tanków 3 pod obronę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
    2. Jeszcze jedno pytanie,bo nie bardzo rozumiem jak policzyłaś że 3xspajaki 12r dają bonus 285%?Skoro spajaki każdej rangi "mają szansę na zwiększenie twoich statystyk o 20% posiadanych przez towarzysza"

      Usuń
    3. A wybacz nie zwróciłem uwagi że od rangi 11 wszystko się zmienia,jeszcze raz dzięki bardzo :)

      Usuń
    4. Wybacz za spam(jakby co usuń poprzednie wypowiedzi ;) ),ale mam jeszcze prośbę o radę.Mam nieprzypisane: kamień loun czarnego smoka(~1.3mln ad),oraz 3xpierścienie lojalnego mściciela(~200k ad/szt)pod niego,sądzisz że warto je sprzedać kupić demona i powoli odkładać na runki?(mam słabo rozwiniętego cw)

      Usuń
    5. Istnieje błąd w polskim tłumaczeniu. Oryginał mówi o tym, że kamień spajania 12R przekłada 95% statystyk do postaci na 20 sekund. Spajaki są dosyć wysokim wydatkiem, ale dają piorunujące wrażenie.
      http://neverwinter-lg.blogspot.com/2016/02/kamienie-runiczne-zwyke-oraz-epickie.html
      (w rzeczywistości wygląda to tak, że kamienie spajania działają przez cały czas, warunkiem jest by towarzysz nie zgubił się)

      W tej chwili to każdy towarzysz mający 3 sloty pod atak i nie posiadający funkcji takiej jak Ioun będzie lepszym rozwiązaniem.
      O demonie dużo mówiłam, bo on zadaje spore dmg i mocno się trzyma na nogach. Można jednak też spróbować Młodego Yeti. Potrafi ładnie trzymać aggro.
      Jeżeli starasz się oszczędzać fundusze to najlepiej myślę by kupić obojętnie jakiego towarzysza i zainwestować głównie w spajaki. Każdy towarzysz tak samo stakuje te kamyczki, więc jeżeli to są Twoje początki gry to inwestycja w spajaki będzie dobrym krokiem
      3 pomniejsze spajaki dadzą 60%, zwykłe = 105%, większe = 150%, idealne = 195%, 11 = 240%, 12 = 285%
      Jak widać nie ma potrzeby od razu bawić się i ogarniać te na najwyższym poziomie, bo i te niższe sporo mogą zmienić. Trzeba jednak pamiętać, że wiele innych rzeczy międzyczasie trzeba ulepszać, dlatego na ten początek nie musisz obowiązkowo od razu kupować demona czy jakiegokolwiek innego kosztownego towarzysza. Taki migopies to koszt z 40k AD albo farmienie Wieży Celadaine w 3 portalu Sharandar, bo stamtąd on wypada.

      Iouna sprzedaj = kup spajaki :)

      Usuń
    6. Tak zrobię,dzięki ślicznie :)

      Usuń
  5. Mam jeszcze pytanie odnośnie Shadow Demona.Czy trzeba go ulepszać do poziomu rzadkiego,czy jest to niepotrzebne?Rozumiem że rozchodzi się o ostatni odblokowany skill,jest on przydatny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dobrze pamiętam to był chyba ten skill co daje 25% odbicia i 25% siły odbicia. Demon po prostu powinien dłużej utrzymać się na nogach :).

      Usuń
    2. Czyli nie ma to iększego wpływu na ładowanie spajaków,ok dzięki ;)

      Usuń
  6. Witam. Gram aktualnie tankiem gf. Co polecisz mi za towarzyszy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      Najlepiej takie które zwiększają odporność, wydolność i zagrożenie itp.
      Dla samej premii aktywnej niezłe są:
      - Wojownik Grozy - po otrzymaniu obrażeń 10% szans na wpadnięcie w szał i zwiększenie generowanego zagrożenia o 15%;
      - Rdzewiacz - po otrzymaniu obrażeń 25% szans na osłabienie o 5% obrażeń zadawanych przez przeciwnika. Efekt kumuluje się do 3 razy (ten towarzysz też świetnie nadaje się jako główny towarzysz pod spajaki, ponieważ posiada minimum 2 sloty pod atak i dodatkowo ciekawe skille jakie używa są związane ściśle ze zmniejszeniem zadawanych obrażeń, podobnie jak jego aktywna premia)
      - Pseudosmok - 20% szans na odzyskanie odrobiny wydolności
      - Sylfida - 50% odporności na kontrolę
      - Chochliki - przyrost AP
      - Bitewny medyk, Oddany giermek, Akolita Kelemvora, Polar Bear - przyrost otrzymywanego leczenia
      - Strażnik Neverembera - po otrzymaniu obrażeń, szansa na przywrócenie 1% HP
      - Kurczak - po otrzymaniu obrażeń 40% do prędkości ruchu i -10% do obrażeń zadawanych przez przeciwnika, jeśli jednym ciosem zostaną ci zadane obrażenia przekraczające 25% twojego HP

      Wypisałam sporo towarzyszy, żeby mniej więcej pokazać ciekawe pasywki w których można wiele przebierać :). Jedne są drogie, inne tańsze

      Na pewno warto mieć: Wojownik Grozy, Rdzewiacz (jako główny pod spajaki), Pseudosmok. Pozostałe dwa można sobie dowolnie wybrać. Najlepszą opcją byłby kurczak i Sylfida, ale koszty są niestety wysokie, ponieważ Sylfida pochodzi z pakietu rycerza feerii ze sklepu zen. Jest to niestety drogi pakiet. Można zamiast tego wstawić chochlika do ładowania AP i/lub jednego z tych towarzyszy, którzy mają pasywkę zwiększającą przyrost otrzymywanego leczenia. Będąc z DC w party po prostu szybciej zostaniemy uleczeni.

      To jest mimo wszystko tylko moja opinia, a wybór należy do Ciebie :).
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Duch jako uzupełnienie dla dpsa będzie dobrym pomysłem
    https://neverwinter.gamepedia.com/Ghost
    Na fiolecie daje 400 mocy i 10% do obrażeń czy jednak inwestować w archonty

    OdpowiedzUsuń

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20