piątek, 15 kwietnia 2016

Od podstaw 3#: Walka

Unknown

Walka w Neverwinter jest dynamiczna, oparta na czwartej edycji Dungeons & Dragons. Dominuje tutaj szybkie działanie, a podczas walki żywotność nie regeneruje się. Stąd też należy wykonywać szereg błyskawicznych manewrów tak, aby przeciwnicy nie byli w stanie nas zaatakować (w przypadku klas bijących).

Pasek działań

Pasek jest podzielony na kilka ważnych sekcji dla specjalnych rodzajów działań w walce:

- Moce nieograniczone (pod klawiszami myszki) - umiejętności, które nie posiadają czasu odnowienia. Jak wskazuje nazwa, możemy korzystać z nich przez cały czas.
- Moce spotkaniowe (Q, E, R) - umiejętności, które można wykorzystać o dowolnym czasie. Każde z nich ma jednak swój czas oczekiwania na użycie.
- Cechy klasowe (żółte) - pasywne umiejętności, które mogą współdziałać z innymi skillami (np. podwyższanie punktów akcji), mogą również wpływać np. na statystyki (prędkość ruchu) lub działać biernie w zależności od dokonywanych manewrów.
- Moce dzienne oraz punkty akcji (1, 2) - moce dzienne można użyć dopiero w momencie kiedy miernik punktów akcji osiągnął 100%. Tą wartość zwiększa wybór innych skillów. Niektóre moce dzienne mogą działać podobnie jak spotkaniowe, ale również wiele z nich są specjalnymi umiejętnościami, które mogą np. buffować na określony czas.
- Osobiste (tab) - zawierają konkretną umiejętność, która przeważnie współdziała z innymi umiejętnościami np. w przypadku TRa jest to włączenie ukrycia (przy niektórych umiejętnościach łotrzyk podczas ukrycia może zadawać większe obrażenia). Osobista umiejętność może mieć również inne właściwości np. GF zaznacza cele zwiększając zagrożenie.
- Artefakt (3) - wszystkie artefakty ładują się o tym samym czasie. Wszystko zależy od poziomu artefaktu. Błękitne np. mają 1 minutę czasu odnowienia.
- Sloty użytkowe (4, 5, 6) - w tych miejscach można umieścić np. mikstury oraz inne przedmioty wspomagające podczas walki. Mają również określony czas przeładowania.


Cyfry na ekranie

Podczas walki przez nasz ekran przechodzi bardzo wiele różnych wartości. Jest to rodzaj oraz wszelkie skutki naszych działań. Są one oznaczone kolorami oraz ikonami.

Zielone - wartość otrzymanego leczenia,
Żółte - wartość zwykłych zadawanych obrażeń,
Pomarańczowe - wartość krytycznych zadawanych obrażeń,
Czerwone - wartość otrzymywanych obrażeń,
Białe - obrażenia zadawane przez towarzysza.

Miecz - obrażenia z przewagi bojowej,
Błyskawica - cios krytyczny,
Wygięta strzała - odbicie ataku.

Leczenie

Istnieje kilka możliwości dzięki którym możemy wyleczyć się podczas walki:
- Współudział w walce z graczem posiadającym postać pod leczenie (głównie mowa o DC),
- Jeśli jest to możliwe i nasza klasa posiada to własne skille leczące,
- Kradzież życia - działa wyłącznie podczas zadawania obrażeń, im więcej posiadamy kradzieży życia tym większe prawdopodobieństwo zregenerowania się podczas walki,
- Mikstury lecznicze - mają określony czas odnowienia na użycie kolejnej (np. mikstury nadzwyczajnego leczenia)

Poza walką:
- Ołtarz (150 HP)
- Ogniska (650 HP)
- Regeneracja - ta statystyka działa tylko poza walką. Im więcej regeneracji tym szybciej odnawia się żywotność. Natomiast podczas walki zwiększa efektywność skillów leczących.


Śmierć oraz Urazy

Gdy wyzeruje się pasek żywotności nasza postać będzie w stanie bliskiej śmierci. Postać może wstać używając zwojów lub prosząc kolegę o pomoc. Mamy na to 15 sekund. Wtedy należy klikać 'wołaj o pomoc'. Ta opcja sprawia, że w zapasie można uzyskać więcej czasu. Gdy czas minie postać umiera i odradza się w najbliższym ognisku.



W trakcie walki można natknąć się na pułapki, które sprawią, że nasza postać zostanie uszkodzona. Należy wtedy użyć zestawu do leczenia urazów. Uszkodzenie pojawia się również po śmierci. Informuje nas o uszkodzeniach ikonka pod avatarem naszej postaci. Zamiast łapki pojawia się zaczerwieniona postać. Po śmierci również może pojawić się przy buffach koło avataru postaci ikonka czaszki, którą należy usunąć za pomocą ołtarzyka lub ogniska.

Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20