czwartek, 15 września 2016

Łotrzyk Oszust - Sabotażysta PVE

Unknown


Łotrzyk chyba jako jedyna klasa posiada niekończącą się ilość możliwości w swojej ścieżce. Od dłuższego czasu testuję dokładnie ścieżkę Sabotażysty i jestem pod nie małym wrażeniem. Z pewnością jest to świetna opcja na multi target, ponieważ ta ścieżka opiera się głównie na mocach spotkaniowych oraz odnawianiu ukrycia. Przy single delikatnie kuleje, ale jeżeli postać znajduje się w odpowiednim miejscu i wykonujemy dobrą rotację skillów to powinniśmy nadrobić straty.


Główne osiągnięcie z Sabotażysty to Jedność z Cieniem, który jest bazą całego buildu. Co 15 sekund zyskujemy efekt, który po użyciu mocy spotkaniowej odnawia ukrycie i przez następne 10 sekund zadajemy o 20% więcej obrażeń z mocy spotkaniowych.

Opis jest wystarczający, by móc zastanowić się nad doborem pozostałych osiągnięć, a więc dwa osiągnięcia, które skracają czas odnowienia na skille - jeden po użyciu niewidki, drugi po użyciu dziennej. Średnio w obu przypadkach wychodzi około 1,5 - 2 sekundy. Zdarza się, że ukrycie jest już przyszykowane do użycia spotkaniówki, gdzie ta jeszcze się nie załadowała. Te dwa osiągnięcia powinny w jakimś stopniu zaradzić.
Skill użyty z niewidki nie dość, że sam w sobie posiada dodatkową cechę to jeszcze z samych osiągnięć otrzymuje kolejne wsparcie. Za przykład mogę obrać Ogłuszający Cios, będący mocą spotkaniową:
- jeżeli został użyty podczas Jedności z Cieniem to dostaje on premię do 20% zwiększenia obrażeń,
- osiągnięcie Pośpiech Prześladowcy zwiększa o kolejne 25%,
- Podcięcie Żył zwiększa siłę trafienia krytycznego o 15%
- Zacięta Pogoń może dodatkowo zwiększyć obrażenia o 5%
To są jedynie czysto teoretyczne założenia. Do tego należy dołączyć łaski, punkty heroizmu, cechy klasowe itd.

Jak widać cała ścieżka sabotażysty opiera się głównie na niewidce. Dobrym wyjściem jest wybór osiągnięcia Powrót do Cienia, który odnawia mocami spotkaniowymi ukrycie będąc za plecami. W praktyce wystarczy używać skilla posiadającego trzy ładunki np. Lawina Ostrzy. Gdy użyjemy go trzy razy pod rząd to niewidka uzupełni się. Walcząc z jednym przeciwnikiem należy niezwłocznie znaleźć się za jego plecami, natomiast jeśli chodzi o grupę mobków to w większości przypadków te ukrycie odnowi się. Wystarczy, że skill otrze się o plecy i to już powoduje aktywację osiągnięcia.
Zabawa z Powrotem do Cienia może czasami jednak zawodzić. Nie jest takie proste być zawsze za plecami przeciwnika, kiedy ten obraca się lub zmienia położenie. Można również zapomnieć o tym w walce z Tiamat. Tam raczej wysokiego notowania nie będzie. Nie ma co się tym przejmować, bo gra opiera się na różnych rozgrywkach, a nie na jednej instancji.


Jeżeli Sabotażysta opiera się na mocach spotkaniowych to powinniśmy zainwestować w ozdrowienie i to nie w małą ilość. Główną bazą powinna być moc dzienna oraz moce spotkaniowe na multi target. Jak wszyscy wiemy, skille u łotrzyka odnawiają się bardzo długo. Chcąc wydobyć jak najwięcej obrażeń z grupy mobków należy spełnić dwa założenia: unikać trafienia krytycznego i wyciągać jak najwięcej ozdrowienia.

Łotrzyk jako jedyna klasa nie musi inwestować dużo w trafienie krytyczne. Jeżeli nasz build opiera się na niewidce, a każdy skill użyty z niewidki zawsze jest krytyczny to jaki jest sens zbierania tej wartości? Inna sprawa jeśli chodzi o siłę trafienia krytycznego. Krytyki mamy prawie zawsze, więc dobrze jest je jeszcze bardziej potęgować.

U mnie aktualnie statystyki z załączonym towarzyszem wyglądają w ten sposób. Zdecydowanie za dużo krytyka oraz przebicia. Nawet unikanie statystyk może sprawić trudność :). To jednak nic innego jak zaleta kamieni spajania w towarzyszu i używanie ekwipunku z Gatewaya. Posiadają one statystyki: moc, przebicie, krytyk i myślę, że w zupełności takie wystarczą. Na samej postaci można jednak wiele pobawić się i starać się wyciągnąć jak najwięcej mocy i ozdrowienia.

Dużo mocy wyciągniemy z samych uroków wybierając Świetliste Uroki. Sporo ozdrowienia można zamontować w stajni, wybierając insygnia pod tą statystykę. Do tego jeszcze ekwipunek typowy pod moc, ozdrowienie.

Istnieje kilka dobrych artefaktów nad którymi warto zastanowić się:

Pieczęć Łowcy - moc, ozdrowienie, przyrost wydolności
Serce Czarnego Smoka - ozdrowienie, przebicie pancerza, przyrost punktów akcji
Beholder Czarnego Lodu - ozdrowienie, przebicie pancerza, premia do przewagi bojowej
Kij Cesarskiej Wstrzemięźliwości - ozdrowienie, kradzież życia, premia do kontroli
Symbol Ognia - moc, ozdrowienie, obrona

Wymieniłam te, które zawierają ozdrowienie. Z całej gry są tylko dwa artefakty dające zarówno ozdrowienie jak i moc. To chyba nie byłby głupi pomysł :).

Kolejną sugestią jest wymiana uroku migbłystalnego na dread enchantment. Należy jednak spełnić warunek: uzbierać odpowiednią ilość ozdrowienia tak, aby moce spotkaniowe mogły być używane bardzo często. Migbłystyk podnosi siłę krytyczną o 50% dla wszystkich mocy, dread o 75% ale tylko dla mocy spotkaniowych, dlatego warunek jest istotny.

Jeśli już cel zostanie osiągnięty należy koniecznie wskoczyć w grupę mobków, użyć pod niewidką Bombę Dymną, użyć raz Lawinę Ostrzy, pod niewidką Ogłuszający Cios, następnie Tornado Ostrzy i niech dzieje się magia... Pod warunkiem, że w cechach klasowych dodano Taktykę oraz Niewidzialnego Infiltratora.

Powodzenia!

Unknown / Autor

Witaj, Jestem graczem Neverwinter od kwietnia 2015. Nie gram również z przypadku, ponieważ uwielbiam świat Zapomnianych Krain, a w szczególności Legendę Drizzta. Obecnie chciałabym podzielić się swoim doświadczeniem z gry i na nowo czerpać przyjemność z pisania postów :). Nimor Imphraezl@finduilasf

24 komentarze:

  1. Witam - jedno pytanko czy w łaskach robiłaś zmiany? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej
      Kilka zmian nastąpiło. Głównie w ozdrowienie poszłam tam gdzie było to możliwe i też wybierałam łaski które w pewnym sensie wzmacniają postać. Np. w Sharandar zamiast Elfiej Zaciekłości, brałam Elfi Spokój. Tak samo w Kręgu Grozy - zamiast Dotyk Cienia to Wściekła Regeneracja.
      Myślę, że jest to rozsądne, ponieważ dużych obrażeń nie ma z Zaciekłości i Dotyku. Drugi wybór zwiększy za to odrobinę przeżywalność.
      Jeśli jest potrzeba to mogę udostępnić pełną listę łask jakie wybrałam.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Witam ponownie - jak będziesz miała chwilę to proszę umieść pełną listę łask z chęcią wypróbuję coś nowego - (jak zwykle masz dobre pomysły)
    Jak możesz to podaj jakich mocy obecnie używasz - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej
      Poniżej podaję link do galerii z łaskami
      http://imgur.com/a/D2nVB
      W lodowym wichrze niechcący popełniłam błąd w doborze jednej łaski. Kółkiem zaznaczyłam docelową na którą niebawem zmienię :).

      Z mocy to w sumie pozostało wszystko bez zmian tylko innej rotacji używam. Nadaje się zarówno na single target jak i multi target. Cały czas w sumie uczę się tego builda, może kiedyś innych będę używać, nie mam pojęcia :). Ale na dzień dzisiejszy:
      Tornado Ostrzy (w grupach), Niszczyciel Odwagi (na bossach)
      Przebiegły Zwód (w grupach), Szał Pojedynkowicza (na bossach)
      Ogłuszający Cios, Lawina Ostrzy, Bomba Dymna (najprostszy wybór, nawet na bossach, ponieważ lawina ostrzy dzięki Powrotowi do Cienia odnawia szybko niewidkę za plecami)
      Taktyka, Niewidzialny Infiltrator
      I to wszystko w sumie :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Dzięki bardzo za szybką odpowiedź - pozdrawiam i dobrej zabawy życzę

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Po przejściu z kata na sabotażystę jak bardzo odczuwalny jest spadek dpsa na bossach ?
    2. Nie używasz dniówki Atak Przyczajonego ?
    3. Skąd masz jednocześnie tyle ozdrowienia i przebicia pancerza ? Poprosił bym screana twojego głównego towarzysza.
    4. Co to jest "ekwipunek z Gatewaya" ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierw zacznę od screena ze statystykami "na pusto" bez towarzysza.
      http://i.imgur.com/gc2AcHO.png
      Natomiast jeśli chodzi o towarzysza to mam Tańczące Ostrze. Nie on sam jest zaletą tylko kamienie spajania na randze 12, a to przekazuje mi 285% statystyk do postaci (+15% z legendy), ponadto uroki w nim zainstalowane są również na 12 R. Plus ekwipunek sam z siebie robi sporo. Uroki w towarzyszu mam świetliste na moc, przebicie pochodzi z ekwipunku z Gateway. Niestety... Ponownie Cryptic mnie uprzedził, właśnie na dniach Gateway został zamknięty. Tutaj oficjalne info ap ropo zamknięcia
      https://www.arcgames.com/en/games/neverwinter/news/detail/10161142-gateway-closing-down
      A Gateway to była strona przeglądarkowa, gdzie można było ustawiać profesje, podejrzeć swoją postać, sprawdzać ceny na domu aukcyjnym. Posiadało również pewną grę w kości, gdzie można było zdobyć przy odrobinie szczęścia ekwipunek dla towarzysza (tak jak na screenie poniższym mojego towarzysza).
      http://i.imgur.com/Jm2J4Be.png
      A gierka wyglądała tak
      https://www.youtube.com/watch?v=d_N01QKjMFg

      Ozdrowienie stakuje mi towarzysz, ale również sama postać w sobie ma sporo, bo starałam się wyodrębnić tego jak najwięcej. Po pierwsze 2k z imperialnego setu (chociaż on idzie do wymiany), 4k z dysku tensera, w eq starałam się brać głównie pod ozdrowienie wszystko, do tego insygnia i dodatkowo niektóre łaski.

      Ciężko mi powiedzieć ile na bossach zmniejszył się dps, bo wśród bałaganu cyfr na ekranie ciężko się połapać. Na początku też jak przeszłam na sabotażystę to nie do końca byłam pewna czy dobrej rotacji skillów używam. I faktycznie wiele błędów popełniałam. Dopiero teraz odczuwam lepsze zmiany (tylko, że na multi-target). Jak biję smoki w Stronghold to widzę po rankingu, że po prostu spadłam. Tak samo jeśli chodzi o demogorgona. Przy pierwszej fazie bywam nawet 1, a po 2 i 3 spadam w dół. Ale mi to wcale nie przeszkadza. Bardziej ważny dla mnie jest multi-target.
      U kata najwięcej dpsa wyciągałam z szału pojedynkowicza, szczególnie jak jeszcze w odpowiednim momencie niewidkę włączyłam.

      Co do ataku przyczajonego... cóż... zraził mnie ten skill po tym jak nagle mi niewidka stanęła w miejscu i jedynym wyjściem na ruszenie jej to śmierć postaci. Nie wiem czy naprawili ten bug, musiałabym popróbować. Ale wolę mimo wszystko niszczyciela odwagi, bo to też jest dobre dla drużyny a nie tylko dla mnie :).
      Natomiast Tornado Ostrzy przy dużej liczbie mobków potrafi mi podbić naprawdę sporo mocy :).

      Usuń
    2. Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Domyślałem się że masz uroki i spajania na 12, po prostu nie sprecyzowałem że chodziło mi o statystyki towarzysza (na xboxie nie ma zakładek przegląd/statystyki).

      Ogólnie jestem zaskoczony że jako głównego towarzysza używasz tańczące ostrze (na xboxie wszyscy biegają z archontem ognia) bo on nie ma slotów na ringi, a brutaliti i sudden precision dają niezłego kopa.

      Ja jednak zostaje na kacie, a na mobach też kiedyś używałem tornada ale teraz używam ataku przyczajonego(+koło,niewidzialny infiltrator,back alley tactics) i nie jest tak najgorzej, choć do ogarniętego gwf-a nie mam startu.

      A i na co wymieniasz imperialny set ?

      Usuń
    3. Nie jestem przekonana do tych ringów, dlatego zostaję póki co przy tym eq. Wymienię seta imperialnego na Orcusa, stąd kilka zmian będę potrzebować. Stracę 2k ozdrowienia, więc dodatkowo 2 artefakty idą do wymiany. Więc... przyjdzie pieczęć łowcy i symbol powietrza. Koło jedynie pozostanie bez zmian.

      Usuń
    4. Co prawda buff z tych ringów jest krótki (+4 - 8s) ale dają 11k mocy i kryta. Kto wie, może kiedyś będzie sudden z ozdrowieniem...

      Ps. Pewnie to wierz, jak orcus to heroiczne osiągnięcie "Wytrzymałość" do wymiany

      Usuń
    5. Im mniej życia tym większy bonus z setu, te 9% mniej da mało, ale to kolejna cegiełka do zwiększenia dps-u.

      Usuń
    6. "Deal up to 20% additional damage based on the diffrence in hit point percentage between the player and target"

      Bonus nie mówi o punktowej, stałej wartości HP, a procentowej. Czyli chodzi o pełne zdrowie lub utracone podczas walki z mobkami.

      Usuń
    7. Mój błąd, faktycznie procentowo (HP% – HP% / 5), ale i tak wole te trzy punkty na kacie dać w coś innego.

      Usuń
    8. No ja ostatnio sporą wagę przywiązuję do przeżywalności :)

      Usuń
  5. Wrzuciła byś scrina eq ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może po podwójnej rafinacji to zrobię, bo trzy artefakty u mnie idą do wymiany :), więc nie wiem czy jest sens wklejać screena z teraz.

      Usuń
    2. Ok czekam z niecierpliwością :D

      Usuń
    3. No! Mogę pochwalić się. Na dzień dzisiejszy wygląda to tak:
      http://i.imgur.com/PxbkJir.png
      Co prawda, na razie dałam sobie spokój ze zmianą dwóch innych artefaktów.

      Usuń
  6. Mówiłaś kiedyś, że posiadasz łaski ozdrowienia ze strongholdu dużo one dają?. I czy żeby mieć tą łaskę wystarczy dołączyć do gildii która ma tę łaskę odblokowaną czy trzeba mieć jakiś własny udział w uzyskaniu jej ??.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nie, stronghold nie oferuje łask pod ozdrowienie. A jakie gildie łaski mają? To już sprawa indywidualna jakie zostały wybrane budynki pod rozbudowę przez członków gildii/liderów. Przede wszystkim ważny również jest poziom guild hall w stronghold oraz poziom wybranych budynków. Od tego zależy wielkość statystyki z danego budynku.
      Ja np. mam przebicie pancerza ze stronghold. W gildii mamy 6 poziom tego budynku i daje to 4k przebicia.
      Można dołączyć do gildii i od razu mieć łaski jeśli istnieje jakiś budynek pod łaskę. To zaznacza się potem w postaci.
      Sama rozbudowa to kawał czasu i udział w rozbudowie - wpłaty różnych surowców. To robi się oczywiście wspólnie, gildyjnie :).

      Usuń
  7. A tak z czystej ciekawości, czy rekrutujecie może do gildii? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej. Odezwij się bezpośrednio do mnie w grze i przedstawię Ci zasady jakie u nas panują :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Blogger Templates20